-
Rental Group Mobility AS:
Key Account Manager
-
Werksta Norge:
Verkstedleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Deleselger og Lærling
-
Werksta Norge:
Senior Business Controller
-
Toyota Buskerud:
Salgskonsulent næring
-
Birger N. Haug Oslo:
Driftsleder Delelager
-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
MyCar:
Innkjøper
Audi på GTI-fest
Det er naturlig at Volkswagen varter opp med fristelser til sine ivrigste tilhengere. Men også Audi viste seg fra sin mest sportslige side på GTI-treffet i Wörthensee.
I går fortalte vi om Volkswagen to nyeste konseptbiler (KLIKK HER), men også søsterfirma Audi var tungt representert da GTI-fansen møttes i Østerrike sist uke.
Audi viste frem 20 trofeer fra sin 100-årige historie – både konseptbiler som A1 Sportback, klassikere som Ur-quattro og moderne sportsbiler som TT-RS og R8 5,2 FSI.
Custom Concept
Audi Q5 Custom Concept var deres skreddersydde bidrag for anledningen, og den vakte stor oppsikt der den sto på 21-tommers spesialfelger med økt sporvidde (+ 90mm) og redusert bakkeklaring (- 60mm) sammenlignet med en ordinær Q5.
Motoren er en 3,0 TFSI V6 – for anledningen spritet opp fra opprinnelige 333 hk til hele 408 hk. Maks dreiemoment er 500 Nm, og bilen trekker på alle fire hjul gjennom en 7-trinns S tronic gearkasse. Null til hundre går unna på 4,4 sekunder og toppfarten er sperret ved 250 km/t.
Men det stopper ikke der. Konseptet har keramiske bremser for å stoppe på kort avstand, og en annen form for stoppeffekt skal besørges av det aktive eksosanlegget.
Innendørs finner vi sportsseter og metallpedaler samt et panorama soltak. Og selvsagt har den Audis avanserte Drive Select for maks dynamikk. Det meste av moderne hjelpemidler innen informatikk og komfort skal gjøre reisen så behagelig som mulig.
En ren drøm, og et realt trekkplaster.