-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Kinas flygende bil
Med ferske kontanter fra de fikk inn 1,7 milliarder dollar i et aksjesalg i New York i august, føler de kanskje at de har råd til å leke litt også.
I hvert faller stiller Xpeng opp på Auto China utstillingen med sitt forslag til en flygende greie.
Nå sier at de utvikler denne flygende bilen utelukkende for å bli flinkere på mobilitet, elektrifisering og digitalisering.
Pluss finslipe talentet de allerede har for å få maks oppmerksomhet på en bilutstilling, skulle jeg tro.
Denne, som de har døpt Kiwigogo (hvor får de det fra? – det høres ut som et gammeldags diskotek for folk fra New Zealand) er en dronelignende innretning som skal ha plass til to passasjerer som kan reise av sted i en høyde på mellom fem og 25 meter. El-motorer driver åtte turbofans.
Den er utviklet hos noe som heter Xpeng Heitech – en teknobedrift der det meste eies av He Xiaopeng, som også eier bilfabrikken.
– Vi kommer til å evaluere slike prosjekter veldig nøye, før vi går inn med store investering i noe som dette, sa He ved presentasjonen.
Heitech sa at de hadde hatt 10.000 løft med Kiwigogo for å sjekke funksjoner og sikkerhet, men regnet ikke med at man ville få se noe slikt i virkeligheten den nærmeste tiden.
De hadde riktignok tatt ut 15 patenter i forbindelse med denne, men hva de skulle brukes til var ikke helt klart.
I det hele tatt var Xpeng meget mer interessert i å fortelle om den nye samlefabrikken de legger siste hånd på nå, nede i Zhaoqing.
Denne ferske bilfabrikken startet med sin G3 mini-SUV i august 2018, og i fjor kom P7 på markedet. Merket er på vei med en skipslast nye biler til Norge nå.
Med de 2.619 bilene de solgte i Kina i august, har selskapet nå solgt til sammen snaue 17.000 nye biler siden starten.