-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Avgiftssmell for taxi
Regjeringen mener dagens ordning, hvor drosjene betaler 40 prosent engangsavgift, er for gunstig. Fra 2010 vil de øke avgiftene kraftig, men samtidig premiere lavutslippsbiler. Drosjenæringen raser.

Neste år blir det mye dyrere for en drosjeeier å kjøpe ny bil. Spesielt om han eller hun velger en stor modell, med høyt CO2-utslipp.
I dag betaler en drosje 40 prosent av samlet engangsavgift. Det betyr en avgiftsrabatt på 60 prosent i forhold til andre som kjøper en personbil.
Denne ordningen er for gunstig, mener Regjeringen, og foreslår å øke avgiftene på nye drosjer fra 2010.
Regjeringen vil at drosjene ikke skal få rabatt på den delen av avgiften som beregnes av CO2-utslipp. Dette for å stimulere til kjøp av lavutslippsbiler i drosjenæringen.
Drosjene beholder 60 prosent rabatt på avgiftene fra vekt- og effektkomponenten.
Drosjeeiere som ikke tilpasser seg avgiftsendringen, vil få dyrere biler. På den annen side vil forslaget gi en lettelse ved kjøp av drosjer med CO 2 -utslipp under 120 g/km, argumenterer Regjeringen i forslaget.
Regjeringen anslår at endringen vil utgjøre en innstramming på vel 30.000 kroner per drosje.
Sterke Taxi-reaksjoner
Norges Taxiforbund reagerer sterkt på endringene, som de mener ensidig rammer drosjenæringens mest kjøpte biler.
- Dette vil gi en avgiftsøkning på mellom 30.000 og 70.000 kroner på de mest kjøpte drosjene, sier direktør Wiggo Korsnes i en kommentar.
- Drosjenæringen er veldig opptatt av miljø og av å redusere CO2 utslippet, men samtidig må det stilles funksjonelle krav til kjøretøy som skal benyttes i taxitrafikk.
Han mener at forslaget om avgiftsendring vil ramme arbeidsplassen til den enkelte.
- Vi mener også at de mest kjøpte drosjene er de mest sikre, samt at størrelsen gjør at man får med seg den bagasje som kundene har.
- Vi ser også at våre konkurrenter innen dette markedet ikke blir pålagt denne avgiften, sier Korsnes.
Toyota Prius blir "taxi-vinneren"
Hos Toyota-importøren tror endringene i avgiftreglene for drosjer vil føre til kraftig økt interesse for Prius blant drosjeeiere.
- Regjeringen vil straffe drosjer med CO2-utslipp på over 120 g/km, samtidig som de stimulerer til kjøp av lavutslippsbiler. Det gir Prius en relativ betydelig avgiftsfordel, sier informasjonssjef Espen Olsen i Toyota Norge.
Hva dette utgjør i kroner og øre har Toyota Norge ikke hatt tid til å regne på - men med et CO2-utslipp på 89 gram/km, er de sikre på at Prius er statsbudsjettets ”taxi-vinner”.