-
Brennes Auto Moss AS:
Bilmekaniker
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist

Elektrisk BMW M3
Første titt på M3 som Neue Klasse
BMW utvikler en ny serie elbiler under betegnelsen Neue Klasse. Det inkluderer også elektriske M-biler.
En av de første Neue Klasse-modellene blir elektriske 3-seriemodeller som forventes på markedet i 2026, trolig med betegnelse i3. Bilen ble vist som Vision Neue Klasse i fjor og vil også komme med fossilmotorer.
De to versjonene av neste 3-serie vil dele utseende, men bygges på hver sin plattform. Elbilen skal bygges på BMWs Neue Klasse dedikerte plattform mens bilene med fossilmotorer forventes å bli bygget på en oppdatert utgave av CLAR-plattformen.
To M3
Begge utgavene vil få M3-varianter, uttalte BMW M-sjef Frank van Meel i oktober, og BMW M har nå lagt ut bilder av en kamuflert bil som trolig er den elektriske M3.
Prototypen har bredere hjulbuer og kamuflasje tilsvarende den som ble benyttet på i4-baserte testutgaver som har blitt testet siden 2022. Med fire motorer forventes toppeffekt på inntil 1360 hestekrefter i de mest ekstreme modellene.
BMW har bekreftet at hver motor vil drive ett hjul slik at man kan styre kreftene dit de best kan nyttiggjøres. Ved å bruke sensorer kan systemet fordele kreftene for å oppnå nøytral og forutsigbar fordeling.
Sylindriske battericeller
Det er ikke kjent hva slags batteripakke som sitter i prototypen, men BMW utvikler sjette generasjon batterier for Neue Klasse som benytter sylindriske celler i stedet for dagens. Batteriene er antydet å gi 30 prosent mer rekkevidde enn man oppnår med dagens teknologi.
Når det gjelder versjonen med fossilmotor vil den trolig fortsatt benytte dagens 3,0-liters rekkesekser i en ny versjon som klarer de stadig strengere utslippskravene.
Før nye 3-serien skal BMW lansere en ny elektrisk X3 som første modell ut i Neue Klasse. Trolig får bilen betegnelse iX3 og kommer på markedet sent i 2025. BMW har ikke sagt om denne kommer i en M-versjon.