-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
The Italian Job
Her snakker vi om den opprinnelige stjæl-gullet-i-Torino-filmen, ikke om den ferske gjenskapningen. Vi snakker om filmen der en Miura P400 ender over en fjellside i Alpene og hvor komikeren Benny Hill, filmens computergeni, har en spesiell forkjærlighet for svære damer.
Blant annet computer-rigging som får alle Torinos trafikklys til å gå berserk og skape verdens største trafikk-kaos, eller den fantastiske flukten der Minier fyker gjennom kloakktunneler eller opp og ned trappene. At bilforfølgelses-scenen bare er listet som nr. 17 på Empires liste over kule film-episoder (listen finner du i mai-nummeret fra 1999), gjorde at jeg fra da av ikke tok Empire alvorlig.
Åpningen er også klassisk. En nydelig Miura som smyger seg gjennom dramatisk alpelandskap, låten fra motoren, kjelingen med gearstang og ratt, føttene som danser over pedalene – dette er en av filmhistoriens store erotiske scener (eller er det jeg som er litt gal?) Rossano Brazzi heter mannen som satt der med sine Joe Cool solbriller og kjærtegnet bilen. Og som omkommer i et hav av røde karosseribiter allerede under rulletekstene til åpningen.
Det er smart å ta en nøye titt på Miuraen der den triller ned fjellet. Følg med og du vil se at der den går i oppløsning har den ingen ting under. Ingen motor, ingen opphengning. Bilen var bare en rullende attrapp, med et Miura-liknende skall. Selv for en så stor film var det vel ingen som ville vraket en Miura. Som forøvrig hadde samme lay-out som Miniene som ble brukt, med tverrstilt motor over drivhjulene. Men Miuras var litt større, litt mer potent og plassert over bakhjulene.
Det er allikevel Miniene som tar prisen, og Michael Caines surrete bande som bare tøver og roter, men som får ganske mye til allikevel. Dette er virkelig en klassiker.