-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer

Eiere sliter: Mestrer ikke skjerm, app og hurtiglading
Et av landets største bilkonsern arrangerer derfor kundekvelder med lav terskel for “dumme” spørsmål.
En undersøkelse blant norske bileiere i regi av bilkonsernet Sulland har avdekket store kunnskapshull hos mange ferske ny– eller bruktbileiere.
Hovedfunn fra årets undersøkelse:
- En tredjedel av respondentene bruker aldri de digitale skjermene fordi de ikke vet hvordan de fungerer.
- Omtrent en fjerdedel vet ikke hvordan de skal bruke mobilappen.
- En tredjedel har trøbbel med å koble til på en ladestasjon og administrere betaling.
- Omtrent en tredjedel synes det er vanskelig å spørre om hjelp.
Undersøkelsen er utført sammen med Norstat Ekspress, med et bekvemmelighetsutvalg på 200 personer.
- Vi ser at mange av våre kunder har utfordringer med å få fullt utbytte av bilens teknologi. Derfor er det så viktig at vi skaper et rom for for å kunne lære mer, spørre om ting knyttet til sin bil og skape en lavterskelatmosfære til å be om hjelp, sier Madeleine Schøyen, kommunikasjonssjef i Sulland i en meldng.
Strir med bilappen
Kunder som har handlet bil hos Sulland blir derfor invitert til kundekvelder innen tre måneder etter at de kjøpte bilen. Alle de 43 bilhusene skal arrangere kundekvelder.
Tilbudet gjelder både de som har kjøpt ny og brukt bil.
En av tre mener de fikk god informasjon da bilen utlevert, inkludert det digitale, men at det har dukket opp spørsmål etter at de har tatt bilen skikkelig i bruk.
- Når en av tre oppgir at de ville ha tatt i bruk appen som tilhører en nyere bil, hvis de hadde fått hjelp til hvordan, er det klart at det er et gap her. Og det må vi tette, sier Schøyen.
Nesten 300 første kveld
Torsdag denne uken ble den første kundekvelden gjennomført på tvers av landet, med 280 påmeldte.
– Tilbakemeldingene hittil er kjempegode. Vi ser på starten som en kjempesuksess, melder Schøyen til BilNorge.no.
Deltakerne var både unge og voksne.
– Vi har ikke nøyaktig statistikk over de som deltok, men vi vet at nybilkjøpere våre er 50 pluss, mens bruktbilkunder ofte har lavere alder. Kundekveldene er for alle.
Schøyen opplyser at kvartalsvise kundekvelder i alle bilhusene er nyvinning, men at flere bilhus har hatt liknende arrangementer tidligere.