-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Kverneland Bil:
Innkjøper bruktbil
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Morgan i eksklusivt opplag
Morgan lanserer en ny spesialserie i begrenset opplag. De får neppe problemer med å finne kjøpere til bilene, finanskrise eller ei.
Morgan Aero SuperSports er en lettvekter med luksuriøse egenskaper. Den lave vekten besørges av et aluminiumskarosseri med gener fra flyindustrien – en teknologi som ble utviklet i forbindelse med de 100 eksemplarene av AeroMax produsert i 2008 og 2009.
Jubileumsmodellen ble så populær at Morgan besluttet å bygge nok en kortserie på samme basis – dermed oppsto ideen om Aero SuperSports som nå skal lages i et begrenset opplag.
Åpen eller lukket
Selvsagt er bilen åpen, men den leveres med to aluminium takpaneler når du ønsker deg en coupé for grå og kalde dager. Disse kan enkelt stues bort i bagasjerommet når du kjører åpent og luftig og trekker inn aromaen fra omgivelsene.
Siden chassiset er det samme som i løpsbilen Aero Eight GT3, som deltar i det internasjonale FIA-mesterskapet, overstiger det suverent kravene som normalt stilles med hensyn til kollisjonssikkerhet.
Håndarbeid
I den lette konstruksjonen har Morgan montert inn BMWs 4,8-liters V8-motor med blokk i aluminium. For å overføre kreftene til bakhjulene, kan kundene velge mellom 6-trinns manuell eller automatkasse med like mange steg.
Interiøret i Aero SuperSports er luksuriøst med en kombinasjon av harde tresorter, håndsydd lær og avansert elektronikk. På tross av dette er vekten holdt på et minimum for å oppnå sportslige kjøreegenskaper.
Bilen skal på markedet i 2010, og interesserte bes skrive ut en sjekk for et depositum på £25.000. Morgan forventer en totalpris på ca 127.000 pund eks. avgifter, men dette er selvsagt avhengig av hvilket utstyrsnivå man legger seg på.