-
Volvo Car Stor-Oslo:
Deleselger og Lærling
-
Werksta Norge:
Senior Business Controller
-
Toyota Buskerud:
Salgskonsulent næring
-
Birger N. Haug Oslo:
Driftsleder Delelager
-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
MyCar:
Innkjøper
Chryslers snuoperasjon
Vi kan sikkert si at et kvartal gjør ingen sommer... eller hva det heter i ordspråket. Men Chryslers tall for annet kvartal burde få fuglene til å synge og solen til å skinne. Der tok de innersvingen på sine to andre USA-kollegaer.
Forklaringen er, som så mange ganger ellers, nye modeller som dels selger bedre, og dels koster mindre i produksjon samtidig som de kan selges med høyere marginer.
Den nye 300-bilen er hovedoppskriften for Auburn Hills. Den har gjort at Chrysler faktisk har klart å øke sin markedsandel forsiktig, til 13,5%, men enhver økning er fabelaktig, sammenliknet med GM og Ford, som begge må registrere nedgang. Spørsmålet er selvfølgelig om dette bare er en boble, men etter et tap på 637 millioner dollars i fjor regner Dieter Zetsche, Chryslersjefen, med et betydelig overskudd i år.
300-modellen, som Snoop Dogg likte så godt at han ringte Zetsche direkte for å bestille en (etter det var Zetsche på en av rapperens konserter, trønderbart meets hip hop), solgte 35.000 enheter i modellens første tre måneder. Fem ganger så meget som forgjengeren, med meget bedre marginer. At den allerede er begynt å bli kalt baby Bentley gjør jo ikke noe. Salget bidro til å øke Chryslers volum med 2,1 prosent i første halvår.
Chrysler er nå midt inne i ny-modell blitz, der 25 nye modeller skal inn på markedet innen utgangen av 2006. Det ser virkelig ut som om planleggerne er begynt å treffe markedet med presisjon nå.