-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
TotalEnergies:
Distriktansvarlig / Sales Representativ
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Lærdal
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Nardo Bil Ålesund AS:
Servicemarkedsleder
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Manager Sales
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Birger N. Haug AS:
Teknisk Leder
-
Albjerk Bil Ringerike AS:
Salgsleder
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Albjerk Bil Lier AS:
Mekaniker
-
Gumpens Auto Grenland AS:
Daglig leder
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
GM kutter tapet
Selv om GM må rapportere et solid tap for sjette kvartal på rad, har det skjedd noe siden sist. Høyere inntekt og 1 mrd. dollars mindre tap enn for et år siden. Aksjene økte med nesten 10%.
323 millioner baklengs i første kvartal måtte den nye finans-sjefen, Fritz Henderson rapportere da han la frem tallene for første kvartal i år. I forhold til 1,25 milliarder for et år siden kan man vel trygt snakke om en lysning.
Inntektene økte med 14 prosent til noe over 52 milliarder dollar. Selv om noe av denne økningen var rent teknisk: konsolidering av Sør Korea operasjonen, ble også dette oppfattet så positivt at aksjekursen ble drevet i været med 9,4 prosent, til 22.51 på New York børsen.
Et annet veldig godt signal var at Europa nå viste overskudd. 48 millioner dollars i pluss er ikke all verden, men det er i hvert fall ikke røde tall nå. Det var det i fjor: et tap på 514 millioner dollars. Uten at man splittet opp resultatet får vi vite at Saab også gjøre det bedre, 34.000 biler i første kvartal er en forbedring.
Men fremdeles er det så mange usikkerheter med hensyn til den nærmeste fremtid, ikke minst hva som kommer til å skje hos Delphi, at Generalen nekter å komme med noen prognoser. Det kommer også til å dukke opp ekstraordinære elementer i de kommende kvartalene. Reduksjon av eierskapet i Suzuki, salg av deler av GMAC (finansarmen som nettet 605 millioner denne gangen) og hva som kommer til å skje med avtalene med fagforeningene kommer alle til å sette sitt preg på de neste kvartalsregnskapene.
Men så lenge det selges flere biler, og man tjener flere penger pr bil kan vi uten å overdrive fortelle at nå går det bedre. Selv om Rick Wagoner (bildet), GM-sjefen, kanskje var litt kjapp da han kalte dette kvartalet for en viktig milepæl i historien om GMs snuoperasjon.
Gi oss først et par kvartaler til.