-
Brennes Auto Moss AS:
Bilmekaniker
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
GM kutter tapet
Selv om GM må rapportere et solid tap for sjette kvartal på rad, har det skjedd noe siden sist. Høyere inntekt og 1 mrd. dollars mindre tap enn for et år siden. Aksjene økte med nesten 10%.
323 millioner baklengs i første kvartal måtte den nye finans-sjefen, Fritz Henderson rapportere da han la frem tallene for første kvartal i år. I forhold til 1,25 milliarder for et år siden kan man vel trygt snakke om en lysning.
Inntektene økte med 14 prosent til noe over 52 milliarder dollar. Selv om noe av denne økningen var rent teknisk: konsolidering av Sør Korea operasjonen, ble også dette oppfattet så positivt at aksjekursen ble drevet i været med 9,4 prosent, til 22.51 på New York børsen.
Et annet veldig godt signal var at Europa nå viste overskudd. 48 millioner dollars i pluss er ikke all verden, men det er i hvert fall ikke røde tall nå. Det var det i fjor: et tap på 514 millioner dollars. Uten at man splittet opp resultatet får vi vite at Saab også gjøre det bedre, 34.000 biler i første kvartal er en forbedring.
Men fremdeles er det så mange usikkerheter med hensyn til den nærmeste fremtid, ikke minst hva som kommer til å skje hos Delphi, at Generalen nekter å komme med noen prognoser. Det kommer også til å dukke opp ekstraordinære elementer i de kommende kvartalene. Reduksjon av eierskapet i Suzuki, salg av deler av GMAC (finansarmen som nettet 605 millioner denne gangen) og hva som kommer til å skje med avtalene med fagforeningene kommer alle til å sette sitt preg på de neste kvartalsregnskapene.
Men så lenge det selges flere biler, og man tjener flere penger pr bil kan vi uten å overdrive fortelle at nå går det bedre. Selv om Rick Wagoner (bildet), GM-sjefen, kanskje var litt kjapp da han kalte dette kvartalet for en viktig milepæl i historien om GMs snuoperasjon.
Gi oss først et par kvartaler til.