-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Kverneland Bil:
Innkjøper bruktbil
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Kerkorian selger GM
Det kan nesten se ut som om den flamboyante investoren, Kirk Kerkorian har gitt opp GM. Han selger ut en betydelig aksjepost, men formålet er nok skatteavskrivninger. Markedet tror imidlertid noe helt annet. Nå er aksjene på 23 års lav.

Tidligere i dag fortalte vi om en GM aksjekurs på nittennoenogseksti, lavere hadde de ikke vært priset på de siste 18 år. Korreksjon: kurs på 19,05 – lavere har de ikke vært på 23 år.
Årsaken til fallet ser ut til å være at Kirk Kerkorian plutselig har solgt. Det er ikke så lenge siden han med masse publisitet, og etterfølgende diskusjoner om plass i GM-styret (som han ennå ikke har fått) kjøpte opp 9,9 prosent av aksjekapitalen. Men nå har han redusert posten sin til 7,8 prosent ved å selge 12 millioner aksjer.
Tracienda, som er Kerkorians investeringsarm, sier at de utelukkende gjør dette av skattemessige årsaker. I praksis har Kerkorians investering gått mer enn 33% baklengs på de månedene han har vært GM-eier. Tapet på de aksjene han nå har solgt kan han imidlertid skrive mot inntektene han har hatt på andre investeringer, og derved spare ganske meget skatt. Det kan godt hende vi snart er tilbake og kjøper flere GM-aksjer, sier Tracienda i forbindelse med denne handelen.
Det høres i så fall ganske spekulativt ut. I 2000 var aksjeverdien av verdens største bilprodusent ca. 60 milliarder dollars. Ved begynnelsen av dette året kunne du få alle aksjene for litt over 20 milliarder og i dag er verdien så vidt over 10.
Men – og det er verd å legge merke til – når det dukker opp latterlige avishistorien om at Harley-Davidson (eller Fiat) er mer verd enn GM, så er dette resultatet av meget primitive utregninger. Man kan ikke bare bruke børsverdier ved slike vurderinger. Og GM har i tillegg til aksjeverdi, mer cash og flere eiendommer enn de fleste – når verdier skal regnes ut må også slike elementer med i regnestykket.
Hvilket allikevel ikke kan skjule at det faktisk står ganske dårlig til.