-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Renaussan også i Tyskland
Renault fortsetter den logiske utviklingen det er å samle de to store merkene i konsernet, Renault og Nissan, under et administrativt tak. Nå er det Tysklands tur.
Det nye selskapet får en struktur som heller ikke er helt uventet. Det blir skilte front-office funksjoner. Salg, Markedsføring, Ettermarked og Kommunikasjon skal alt drives merkerettet. Men felles back-office, og det som skal spare penger og øke effektivitet og gi synergier, er Finans, Organisasjon, Personal, Jus, IT.
En tilsvarende modell finner man flere andre steder i Europa allerede, Nederland og Sveits for eksempel. Og det er ganske opplagt at tilsvarende vil vi se flere steder. Men hva med Norden, der Renault av uforklarlige grunner fremdeles er fornøyd med at Ford lar Volvo sørge for at det bare blir solgt så mange Renaulter som man tåler? Det må være et unikt kapittel i historien om markedsføring og salg av biler.