-
Tjølling Drift AS:
Teknisk sjef
-
Albjerk Bil Drammen:
Daglig leder
-
Albjerk Bil Drammen:
Servicemarkedsleder
-
Albjerk Bil Drammen:
Tekniker
-
Rental Group Mobility AS:
Key Account Manager
-
Werksta Norge:
Verkstedleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Deleselger og Lærling
-
Werksta Norge:
Senior Business Controller
-
Toyota Buskerud:
Salgskonsulent næring
-
Birger N. Haug Oslo:
Driftsleder Delelager
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
MyCar:
Innkjøper
Valuta-problemer? Ikke hos Rolls-Royce
En oversikt Automotive News har hatt om bilfabrikkenes forhold til Euro mot Dollars er ganske interessant. Den viser tydelig at Rolls-Royces overlegne holdning til hestekrefter ("det finnes nok av dem) gjenspeiler seg også når det er snakk om valutaproblemer.
Bentley kan fortelle om store problemer, marginene er ganske enkelt ikke store nok til å ta opp 20-25 prosent devaluering, slik at 2005-modellene i USA kommer til å få et pristillegg større enn inflasjonen.
Ferrari har det samme problemet med dollar. Maserati er på vei inn i USA nå, og Ferrari selger nesten 1/3 av sin produksjon der. Dette er som gambling, sier de i Maranello og er glade for at de har en meget sterk merkevare.
Men hos Rolls-Royce later de til å være fullstendig ubekymret over en sterk dollar. Valutasvingninger er en del av virkeligheten, sier Howard Mosher, marketing sjef, til bladet. Rolls og Royce gikk ikke til valutaspesialister da de startet dette selskapet for 100 år siden, og det gjorde heller ikke BMW da de kjøpte merkevaren. Dersom vi skulle begynne å regulere våre priser hver dag, etter hvordan valutaen svingte, ville vi svikte de investorene som kjøper våre biler. Måten vi bygger og betjener våre biler på er et resultat av fem års planlegging. Det er altså ikke i vår natur å gripe til kjappe løsninger.