-
Motor Forum Oslo AS:
Operativ Salgsleder Nybil
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
TotalEnergies:
Distriktansvarlig / Sales Representativ
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Lærdal
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Nardo Bil Ålesund AS:
Servicemarkedsleder
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Manager Sales
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Birger N. Haug AS:
Teknisk Leder
-
Albjerk Bil Ringerike AS:
Salgsleder
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Albjerk Bil Lier AS:
Mekaniker
-
Gumpens Auto Grenland AS:
Daglig leder
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
ForFour forsvinner
Daimlerchrysler og Mitsubishi er enige. Produksjonen av Smart ForFour opphører. Nå.

Man har lenge visst at det var denne veien det kom til å gå med store-Smart. Men ikke at det var slik det skulle skje. De to partnerne diskuterte seg frem til en avtale der produksjonsstoppen i realiteten fikk tilbakevirkende kraft.
Det er på Mitsubishi-fabrikken i Born den store Smarten har trillet av båndet. Side om side med japanernes Colt. Nå blir det bare Colt, det betyr mindre arbeid for fabrikken og det betyr at noen må kompensere for det økonomiske tapet.
Hvor stor den summen er, vil ingen av partene snakke om, men japanske medier har tidligere antydet rett i underkant av 250 millioner euro.
Daimlerchrysler har tidligere sagt at bortfallet av ForFour vil koste dem rundt 1 milliard euro. Dette inkluderer blant annet å styre avviklingen av 300 arbeidsplasser.
Selv om ForTwo kommer med nye modell til høsten, vil ikke det kreve et så mye større produksjonsapparat at disse arbeidsplassene kan kompenseres for der. Til denne handelen hører forresten at motorfabrikken i Kölleda i Tyskland nå går helt over til Daimlerchrysler.
Ingen av oss aner vel egentlig hvor mange milliarder dette ForFour-eventyret har kostet. Tapet er forholdsvis bunnløst.