-
Bertel O. Steen AS:
Salgssjef Mercedes-Benz Minibuss
-
Jensen & Scheele AS:
Plassjef, Jensen & Scheele
-
Jensen & Scheele Bil AS:
Bruktbilansvarlig, Jensen & Scheele
-
Hedin Automotive:
Salgsleder MG
-
RSA Bil:
Plassjef - RSA Bil Tromsø
-
Toyota Asker og Bærum avdeling Rud:
Salgskonsulent nybil
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
RN Norge:
Sales Operations Coordinator
-
Werksta Norway AS:
Kundemottaker og Takserer
-
RSA Bil:
Bilmekaniker/tekniker - RSA Bil Arendal
-
Werksta Norway AS:
Bilskadereparatører
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Salgssjef
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Selger proffmarked
-
Gromstad Auto AS:
Operativ salgssjef Audi
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Zeekr
-
Møller Bil Åsane:
Nybilselger Skoda
-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Hva med Smart?
Det er et utrolig håndverk de viser: Daimlerchrysler er like elendige på å behandle Smarts fremtid for offentligheten som GM er med Saab. Smart er kanskje Kaputt, kanskje ikke er de siste uklare meldingene.
Hva skal vi tro om Saab-fremtiden? Saabs volum-modell skal bygges i Rüsselsheim, mens en Cadillac-versjon, og noen nisjemodeller skal bygges i Trollhättan, som har et stort problem fordi det lave produksjonsvolumet gjør bedriften ulønnsom.
Det er vel ikke bare jeg som ikke forstår, eller klarer å holde orden på, GMs sprikende signaler om Saab/Trollhättans fremtid.
Like tåkete blir det rundt Smart. Bilen er i salg i Canada nå, samtidig som den etterlengtede debuten i USA, på årets Detroit-utstilling, der Formore skulle vises for første gang, ble sterkt amputert. 80 amerikanske Mercedes-forhandlere har skrevet på en forhandleravtale med Smart, men aner i dag ikke noe om hva som skal skje.
Samtidig dukker det opp meldinger fra toppfolk i systemet om at Smart godt kan forsvinne, samtidig som andre, også sentralt plasserte, forteller at nei, det kan den ikke.
De siste sprikene dukket opp like før påske. I følge Automotive News Europe fortalte Jürgen Schrempp, Daimlerchryslers toppsjef, en gruppe analytikere i München, at Smart godt kan bli eliminert. Vi er kjent for å kunne ta upopulære avgjørelser, skal han ha lagt til.
Antakelig litt overraskende for Ulrich Walker, Smarts nåværende topp som har vært ganske klar på at, og hvordan, Smart skal overleve.
Og dagen etter kunne Eckhard Cordes, Mercedes-Benz sjefen, fortelle Die Zeit at hos Mercedes var kvalitet prioritet nr. 1, og etter at han hadde snakket om bedrageri-tendenser hos høytstående medarbeidere (DC er plaget av en del pinlige etterforskninger akkurat nå) la han til at det ikke måtte være tvil om at Smart har en fremtid. Han lovte oss sågar en avløsermodell til den opprinnelige Fortwo.
Det må være morsomt å jobbe med denne merkevaren, når offentligheten får så mange underlige beskjeder.