-
Motor Forum Oslo AS:
Operativ Salgsleder Nybil
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
TotalEnergies:
Distriktansvarlig / Sales Representativ
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Lærdal
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Nardo Bil Ålesund AS:
Servicemarkedsleder
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Manager Sales
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Birger N. Haug AS:
Teknisk Leder
-
Albjerk Bil Ringerike AS:
Salgsleder
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Albjerk Bil Lier AS:
Mekaniker
-
Gumpens Auto Grenland AS:
Daglig leder
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
Smart blir større
Planene for Smart er ganske ekspansive i år. Derfra skal det komme 180.000 biler (125.000 i fjor) og det er nok ikke først og fremst fordi vi kan regne med en offisiell norsk Smart-import i 2004.

Men i mellomtiden får vi sitere Philipp Schiemer, ansvarlig for salg derfra, men i sjefens fravær – Andreas Renschler gjorde en mislykket saneringsjobb hos Mitsubishi i Japan – har han også vært Smarts øverstkommanderende.
Han sier at han regner med omsetning som overstiger 2 milliarder Euro i år. I 2003 var det tallet 1,35 milliarder – vi snakker med andre ord om en økning på nesten 50 prosent.
Produksjonsøkningen blir nesten like stor, så derfor er det egentlig underlig at omsetningsprognosen er såpass beskjeden. For de bilene det skal økes med er adskillig dyrere enn utvalget de solgte i fjor. Forfour er på markedet i disse dager, og den skal det pushes 50.000 eksemplarer av. Den burde gitt større utslag på omsetningen.
Schiemer snakket også varmt om den kommende Formore (som også blir døråpner til det amerikanske markedet) - i 2006 skal den være klar.
Og apropos 2006: midt oppi alt dette var noen ufine nok til å spørre om inntjening. Men den avdelingen er også utsatt igjen. Først i 2006 er det tegnet inn en fortjeneste på denne virksomheten.