-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Smart blir større
Planene for Smart er ganske ekspansive i år. Derfra skal det komme 180.000 biler (125.000 i fjor) og det er nok ikke først og fremst fordi vi kan regne med en offisiell norsk Smart-import i 2004.

Men i mellomtiden får vi sitere Philipp Schiemer, ansvarlig for salg derfra, men i sjefens fravær – Andreas Renschler gjorde en mislykket saneringsjobb hos Mitsubishi i Japan – har han også vært Smarts øverstkommanderende.
Han sier at han regner med omsetning som overstiger 2 milliarder Euro i år. I 2003 var det tallet 1,35 milliarder – vi snakker med andre ord om en økning på nesten 50 prosent.
Produksjonsøkningen blir nesten like stor, så derfor er det egentlig underlig at omsetningsprognosen er såpass beskjeden. For de bilene det skal økes med er adskillig dyrere enn utvalget de solgte i fjor. Forfour er på markedet i disse dager, og den skal det pushes 50.000 eksemplarer av. Den burde gitt større utslag på omsetningen.
Schiemer snakket også varmt om den kommende Formore (som også blir døråpner til det amerikanske markedet) - i 2006 skal den være klar.
Og apropos 2006: midt oppi alt dette var noen ufine nok til å spørre om inntjening. Men den avdelingen er også utsatt igjen. Først i 2006 er det tegnet inn en fortjeneste på denne virksomheten.