-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Ladbar S-Klasse med firehjulsdrift
Nye Mercedes-Benz S-Klasse kan nå bestilles som ladbar hybrid med 4MATIC firehjulsdrift.
Modellen heter S 580 e 4MATIC, og leveres i både kort og lang utgave. Startprisen er på 1.516.000 kroner for den korte utgaven, mens du må legge til 37.000 om du vil ha den lange som gir ekstra baksetekomfort.
Den ladbare blir dermed rundt 300.000 kroner rimeligere enn en S 580 uten e i betegnelsen med tilsvarende effekt. Avgiftsbesparelsen utgjør ca. 325.000, så du betaler lite ekstra for teknologien.
De første bilene kan sees på norske veier allerede nå.
Med en elektrisk rekkevidde på opptil 108 kilometer (WLTP), og en elektrisk effekt på 150 hestekrefter vil S-Klasse plug-in hybrid kunne operere helelektrisk i mange situasjoner.
Bensinmotoren er en 3-liters rekkesekser med 367 hestekrefter. Den totale systemeffekten er på 510 hestekrefter og maks dreiemoment er 750 Nm, tilstrekkelig til en akselerasjon fra 0 til 100 km/t på kun 4,9 sekunder.
Batteriet er nå ifølge produsenten bedre integrert enn i forgjengermodellen der bagasjerommet ikke lenger har et trinn opp. Men du «mister» likevel 190 liter sammenlignet med modellene med bensin- og dieselmotor.
En 11 kW ombordlader er standard for AC-lading, men bilen kan også hurtiglades på opptil 60 kW. Det betyr at selv et tomt batteri kan lades helt opp på kun rundt 30 minutter.
– S-Klasse har alltid vært spydspissen i modellrekken til Mercedes-Benz, og den nyeste utgaven er tro mot denne tradisjonen. Med en elektrisk rekkevidde på over 100 kilometer er S-Klasse som ladbar hybrid den beste i klassen, sier konserndirektør Kjetil Myhre i Mercedes-Benz Norge, hos Bertel O. Steen.