-
RN Norge:
Sales Operations Coordinator
-
Werksta Norway AS:
Kundemottaker og Takserer
-
RSA Bil:
Bilmekaniker/tekniker - RSA Bil Arendal
-
Werksta Norway AS:
Bilskadereparatører
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Salgssjef
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Selger proffmarked
-
Gromstad Auto AS:
Operativ salgssjef Audi
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Zeekr
-
Møller Bil Åsane:
Nybilselger Skoda
-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo, Ryen Bruktbil:
Selger
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Her er Toyotas nye racer
Toyota har i dag avduket sin utfordrer til årets WEC-serie som inkluderer 24-timersløpet på Le Mans. Snart får de følge av gamle rivaler.
De nye bilene i det internasjonale langdistansemesterskapet omtales som Le Mans Hypercars og er vesentlige enklere og rimeligere enn de utgåtte prototypene med betegnelse LMP1.
Og så er det meningen at de skal se litt mer ut som vanlige biler, skjønt denne gjør vel ikke akkurat det?
Toyota Gazoo Racing har døpt sin bil GR010 HYBRID, og selv om den er mindre avansert enn forgjengeren er den langt fra noen sinke.
Prototypen som er vist frem i dag er utviklet i løpet av de siste 18 månedene basert på kunnskap selskap har høstet gjennom mange år i serien – inkludert tre seire i det legendariske 24-timersløpet på Le Mans.
Ingeniørteamet ved Toyota Gazoo Racings tyske hovedkvarter i Köln har utviklet selve bilen, mens den hybride drivlinjen er konstruert av eksperter i Higashi-Fuji, Japan.
Bilen har firehjulsdrift og en kraftig hybrid drivlinje som kombinerer en 3,5-liters V6 twin turbo bensinmotor som leverer 680 hestekrefter til bakakselen med en 272-hesters motor generator på forakselen.
Regelverket tilsier imidlertid en maksimal effekt på 680 hk, så effekten fra bensinmotoren reduseres når elmotoren er i drift.
Kravet til de nye bilene er at de skal være basert på en «produksjonsbil», og i Toyotas tilfelle betyr det GR Super Sport hypercar som kjørte noen oppvisningsrunder i forbindelse med 24-timersløpet på Le Mans i september 2020.
Et første glimt av denne fikk vi allerede i 2018
Årets sesong blir den niende for Toyota i WEC, og de benytter samme førere som i 2019-2020-sesongen inkludert de nykronede verdensmestrene Mike Conway, Kamui Kobayashi og José Maria Lopez i bil nummer 7.
For å få ned kostnadene i den nye toppklassen er bilene 162 kg tyngre enn de utgåtte prototypene, mens downforce er redusert med hele 32 prosent.
Bilene er også større – lengden er økt med 250 mm, bredden og høyden med 100 mm. Det skal gjøre dem rundt 10 sekunder langsommere rundt Le Mans.
I tillegg er det begrensede justeringsmuligheter for aerodynamikken, så bilene må kjøres med tilsvarende oppsett på våt og tørr bane, det eneste kom kan justeres er chassis og hekkspoiler.
Toyotas utfordrere i årets sesong blir Scuderia Cameron Glickenhaus og ByKolles Racing, samt Alpine med en modifisert LMP1-bil, men så vel Peugeot som Audi og Porsche har meldt sin interesse og kommer på banen om et år eller to.
Det er med andre ord duket for spennende dyster på Le Mans igjen.
| 19. mars | Sebring, USA (1000 miles) |
| 1. mai | Spa, Belgia (6 timer) |
| 12-13. juni | Le Mans, Frankrike (24 timer) |
| 18. juli | Monza, Italia (6 timer) |
| 26. sept. | Fuji Speedway, Japan (6 timer) |
| 20. nov. | Bahrain (6 timer) |