-
Birger N. Haug:
Servicemarkedsdirektør
-
Motor Forum AS, Asker & Bærum:
Daglig leder
-
Møller Bil Bruktbilsenter Bergen:
Salgssjef bruktbil
-
Subaru Norge AS:
Teknisk leder - Subaru Norge AS
-
Norwegian Mobility Group AS:
Markedsansvarlig
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger
-
Mazda Motor Norge:
Servicemarkedsspesialist
-
Møller Bil Skadesenter Langhus:
Takserer
-
Møller Bil Haugesund:
PKK-kontrollør
-
Møller Bil Skadesenter Langhus:
Bilskadereparatør og billakkerer
-
Møller Bil Skadesenter Bergen:
Bilskadereparatør, bilmekaniker, billakkerer
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Norwegian Mobility Group AS:
Produktsjef
-
Toyota Haugesund AS:
Verkstedsleder
-
Birger N. Haug Oslo:
Nybilselger
-
Toyota Bilia AS:
Salgssjef
-
Continental Dekk Norge AS:
Key Account Manager
-
Mitt dekkhotell Røa AS:
Kundemottaker
-
Bertel O. Steen Innlandet AS, Lillehammer:
Bilmekaniker
-
Bolest AS:
Servicetekniker
-
Team Verksted AS:
Lakkerer
-
Møller Bil Fellesfunksjoner bruktbil, avd Oslo:
Innkjøper
-
Automateriell AS:
Servicetekniker i Oslo - Oslo Nord og Østfold
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Daglig leder
-
RSA BIL Oslo:
Selger nybil BYD
-
Birger N. Haug AS:
Teamleder mekanisk verksted
-
Billakkspesialisten AS:
Salgsrepresentant / Tekniker
-
Gundersen Bilservice A/S:
Biloppretter/ Billakkerer
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Proffmarked
-
Møller Bil Skadesenter Jessheim:
Bilskadereparatør
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef - Ryen
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger - Fornebu
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger - Ryen
-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Porsche Center Gardermoen:
Servicerådgiver
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
INTAKT Bilskade:
Billakkerer
-
INTAKT Bilskade:
Bilskadereparatør
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker/Tekniker
-
Bertel O. Steen Telemark:
Plassjef
-
Birger N. Haug AS:
Nybilselger - Asker og Bærum
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Polestar
-
Bilskadesenteret Telemark AS:
Billakkerer
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Nye navn hos Porsche
I løpet av 2016 oppgraderer Porsche sine kompakte sportsbiler. Samtidig får de nye betegnelser.
Heretter holder det ikke å si Boxster og Cayman – når modellene neste år får en facelift og nye motorer, bytter de samtidig navn til 718 Boxster og 718 Cayman.
718-betegnelsen er en heder til sportsbilen som debuterte i 1957 og som gjorde stor suksess i bane- og landeveisløp de neste årene. Den vant blant annet legendariske Targa Florio i 1959 og 60 og tok klasseseier på Le Mans i 1958.
Og hva er så årsaken til at Porsche tørker støv av denne gamle betegnelsen?
Fire + turbo
Jo, som vi har antydet tidligere får neste generasjon Boxster og Cayman 4-sylindrede boxermotorer med turbo som erstatning for dagens normalt pustende seksere. Og da passer det jo å minne om at firesylindrede boxere har Porsche hatt suksess med tidligere.
De kan også vise til suksess av nyere dato – bilen som vant årets 24-timersløp på Le Mans, 919 Hybrid LMP1, hadde en firesylindret turbomotor med slagvolum på bare to liter, men mange hundre hester.
Porsche forteller at 718 Boxster og 718 Cayman vil bli likere hverandre enn dagens modeller er, både med hensyn til design og teknikk. Begge får kraftige firesylindrede turbomotorer i boxer-layout.
Som tilfellet er for 911-modellene vil roadsteren posisjoneres på et høyere prisnivå enn coupéen.