-
Motor Forum Ålesund:
Ettermarkedsleder
-
Møller Bil Asker og Bærum:
Bruktbilselger
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Møller Bil Oslo Vest Volkswagen:
Fagtekniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Customer Experience Manager
-
Helios Auto AS:
Support-medarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Nokian Dekk AS:
Regionsansvarlig/selger – Innlandet
-
Nesbyen Auto AS:
Daglig leder - Nesbyen Auto
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Otta
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
S. Rødsten Bilforretning AS:
Bilmekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Orkanger
-
Bilia Insignia:
Salgsdirektør, Bilia Insignia
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss, Lørenskog:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
Nå starter alvoret for Dennis Hauger
Han er av mange utpekt til å bli Norges første Formel 1-fører, men da må Dennis Hauger (18) prestere på aller høyeste nivå i sesongen som starter denne helgen.
Dennis Hauger klar for ny sesong i nytt team:
Vi skal ikke legge skjul på at talentet fra Aurskog hadde en meget skuffende fjorårssesong der det var langt mellom lyspunktene. Han hadde jo skjemt oss bort i 2019 da han ble italiensk mester i Formel 4 og endte på andre plass i det tyske mesterskapet.
BilNorges samleside for Dennis Hauger finner du her: www.bilnorge.no/dennishauger
Det er nok flere forklaringer på at fjorårssesongen gikk som den gjorde, Dennis slet som regel med å sette gode nok tider i kvalifiseringene, og når du starter langt bak i et felt med like biler og tøffe konkurrenter, er det ekstremt vanskelig å hevde seg i toppen.
Samarbeidet med teamet var nok heller ikke det beste, og dårlig kommunikasjon eller små feil i oppsett slår brutalt ut i en sport der et par hundredeler kan skille de ti beste i kvalifiseringen.
Men selv om de store resultatene uteble, var det noen som la merke til at Dennis hadde noe i seg. I tillegg fikk han høstet masse erfaring som han tar med videre i bagasjen.
Sist høst ble Dennis kontaktet av Prema Team som regnes som det beste i Formel 3 og dermed kan håndplukke sine førere blant dem de anser har størst vinnersjanser.
Der får nordmannen Arthur Leclerc og Olli Caldwell som teamkamerater, førstnevnte er lillebror til Ferrari-fører Charles Leclerc og ansett som et like stort talent.
I tester har Dennis vært raskest av de tre, men til helgen får vi se hva som skjer når alvoret starter.
Sportsreglementet er endret foran årets sesong. Mens mesterskapet i fjor strakk seg over ti helger, skal det i år avvikles i løpet av syv.
Men det betyr ikke at antall løp reduseres, for nå kjøres det tre løp hver helg i motsetning til de to som ble kjørt i fjor. Totalt blir det 21 løp før en mester kan kåres, og avslutningen er lagt til Austin, Texas i forbindelse med USA GP.
– Jeg gleder meg selvsagt til å komme i gang med sesongen. Vi hadde en uoffisiell test i Barcelona for noen uker siden som gikk etter planen, så nå ser jeg frem til å finne ut hvordan vi ligger an i forhold til konkurrentene, sier Dennis.
Kvalifiseringen blir selvsagt viktig også i år. Den gir direkte grunnlag for startoppstillingen i søndagens løp, mens de 12 fremste starter i omvendt rekkefølge i lørdagens første løp.
Startoppstillingen i lørdagens andre løp baseres på resultatet av race 1, igjen med de tolv fremste snudd på hodet. Forvirret? Vi skjønner nok mer etter førstkommende helg. Kanskje lønner det seg å bli nummer 4-6 i kvalik for å få godt startspor i to av løpene.
– Med det nye løpsoppsettet blir det viktig å holde trykket oppe gjennom hele sesongen og være taktisk. Spesielt med tanke på de to løpene med reversert startoppstilling – det blir interessant å se hvordan det fungerer, konstaterer Dennis.