-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Stian Paulsen i heftig Seat
Racerføreren Stian Paulsen (22) fra KNA Indre Ytre Østfold er klar for nye, spennende utfordringer. Aldri før har han sittet bak rattet i en mer kompetent racerbil enn når han ruller ut på Formel 1-banen Monza i en Seat Leon med over 300 hk under panseret denne helgen.

- Det er bare å innse at dette er det råeste jeg har kjørt løp med noen gang. Jeg føler en blanding av forventning, glede og litt frykt foran debuten på Monza, sier Fredrikstad-gutten som de siste årene har spesialisert seg på såkalte merkescuper rundt i Europa.
Han har kjørt VW Polo Cup i Tyskland og Renault Clio Cup i Belgia, men disse bilene har ikke vært i nærheten av det han nå skal mestre. Nå snakker vi om en skikkelig racerbil.
- Det er mye krefter i motoren, og det hele er svært avansert med sensorer over alt i bilen slik at man kan lese av enhver liten detalj på en PC etter å ha kjørt. Bilene har en to liters turbomotor på 305 hk og det er en elektronisk girkasse med girvekslere på rattet, kan Stian fortelle.
I går fikk han sine første runder med bilen på den kjente formel 1-banen Monza ved Milano.
- Bilen er helt ny. Vi hentet den hos Seat i Barcelona for en snau uke siden, og jeg må innrømme at jeg vil bruke denne første helgen til å gjøre meg kjent med den. Jeg har ikke satt meg noen sportslig målsetting for helgen, men jeg skal ikke bremse feltet heller, gliser en spent 22-åring.
Det er ikke mindre enn 27 førere som er påmeldt i Eurocupen som kjøres sammen med VM-serien World Touring Car Championship (WTCC). Det er seks runder som skal kjøre, og det to finaler i hver runde. Dermed 12 løp totalt. Løpene kjøres på kjente racerbaner i Europa, og det er kun to av dem Stian Paulsen kjenner fra tidligere.
- På Monza har jeg for eksempel aldri kjørt. Jeg har kun kjørt på Zolder i Belgia og Oschersleben i Tyskland av de seks banene vi skal konkurrere på. Paulsen kjenner heller ikke godt til sine konkurrenter i den nye klassen.
- Jeg har konkurrert mot en russisk fører som er med i VW Polo Cup tidligere, ellers vet jeg ikke mye om konkurrentene. Det jeg vet er at det er høyt nivå, og at jeg ikke kommer til å få noe gratis. Men jeg håper å bite fra meg og være med blant de øverste etter hvert, sier Stian Paulsen.
Det er tredje året SEAT Leon Eurocup kjøres, og alle løpene sendes på TV-kanalen Eurosport. Førstkommende søndag sendes lørdagens løp i opptak på Eurosport2 klokken 10.15. Deretter sendes søndagens løp direkte fra klokken 10.45 på samme kanal.
Terminlisten for SEAT Leon Eurocup:
23. mai, Monza, Italia
20. juni, Zolder, Belgia
18. juli, Brands Hatch, Storbritannia
1. august, Brno, Tsjekkia
5. september, Oschersleben, Tyskland
19. september, Valencia, Spania
(Kilde: Pressemelding)