-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Sulland Bil Drammen:
Daglig Leder
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
RSA BIL Kristiansand:
Servicerådgiver - RSA BIL Kristiansand
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo, Ryen Bruktbil:
Selger
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Småbiler med ambisjoner
Du trenger ikke jobbe i omsorgsbransjen for å kjøre dagens moderne småbiler. Våre testbiler står godt på egne hjul, ikke bare som nummer-to-bil i familien.
Det er lett å føle seg litt spaltet når man skal vurdere hvor mye som egentlig har skjedd med småbiler de siste 30 årene.
Parkér en Ford Fiesta ved siden av en de aller første Fiestaene, eller en Fiat 127 fra 1975, så kan det være behov for å revurdere om utviklingen egentlig har gått med kjempeskritt, i hvert fall når det gjelder praktisk utforming.
Samtidig har det selvsagt skjedd utrolig mye når det kommer til sikkerhet, komfort og følelsen av å kjøre en bil.
Les mer om Ford introduksjon av Fiesta i USA
Tre nye
Kumpanene i testen er alle relativt nye på markedet. Selv om de på mange måter er like, er det ikke noen tvil om at man har forskjellige forventinger ut fra den utstråling og image som merket og modellen har.
Fiesta fremstår som langt mer av et designobjekt enn for eksempel Hyundai, som snarere utstråler store mengder nøkternhet.
Honda Jazz er testens praktiske alibi – den har klare MPV-trekk uten å være like rendyrket som for eksempel nykommeren Citroën C3 Picasso. Felles for dem er tre overraskende gode kjøreegenskaper.
Riktignok merker man fort at motorkraften er noe begrenset når man tar bilene ut på landeveien, men i daglig bruk fungerer de svært godt – også på litt lengre turer.
For en byfamilie med evnen til å pakke lurt, kan de være familiens eneste bil. Men de fleste vil nok fortsatt se på dem, som vi har gjort tradisjonelt, som en bil nummer to som ikke skal ta de store langturene, men som er mer enn nok til småkjøring.
Ha også i bakhodet at dette er biler som er relativt billige i innkjøp, og som holder seg godt i verdi. De er lette å omsette selv i et tregt bruktmarked, fordi det er mange som har penger til og behov for en slik småbil.
(Testen ble først publisert i Bil nr 4-2009)
LES OGSÅ: