-
Leder skadesenter
Albjerk Bil Drammen AS
-
Avdelingsleder Tromsø
NDI Norge
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Servicemarkedssjef
Bilia Norge AS
-
Avdelingsmedarbeider
NDS Group AS
-
MG-Salgssjef
Norwegian Mobility Group AS
-
Dele og tilbehørs konsulent
Norwegian Mobility Group AS
-
MG Serviceinspektør / Garantibehandler
Norwegian Mobility Group AS
-
Leder - marked
Bilforlaget AS:
-
Nyhetsredaktør/frontsjef
Bilforlaget AS
-
Bruktbilselger
Albjerk Bil Drammen AS
-
Serviceleder Bilskade
Gromstad Auto AS:
-
Regionleder
Norges Automobil Forbund
-
Bilkontrollør
NAF Senter Flesland
-
Selger
Egil Verne AS
-
Salgskonsulent næring
Kverneland Bil Bergen
-
Daglig leder
Bilbransjens Opplæringskontor AS, Bergen
-
Merkeansvarlig/Selger
Mobile Follo AS
-
Bruktbilselger
Birger N. Haug AS avd Røyken
-
Bilteknisk konsulent
NAF Senter Oslo
-
Servicemarkedssjef
Bertel O. Steen Ullevål AS
-
Tekniker
NDS Group AS
-
Teamleder Service
NDS Group AS
-
Servicetekniker
NDS Group AS
-
Administrerende direktør
Jæger Automobil AS
-
Salgskonsulent næring
Toyota Buskerud AS
-
Salgssjef
Toyota Buskerud AS
-
Lastebilmekaniker
Bertel O. Steen Lastebil og Buss AS
-
Teamleder
Toyota Romerike AS
-
Bilskadereparatør
Toyota Asker og Bærum AS
-
Kunderådgiver Logistikk
Toyota Asker og Bærum AS
-
Delelageransvarlig
AutoIn bilskadesenter AS
-
Produktsjef, ORA
Bilia Norge AS
-
Servicemarkedssjef, ORA
Bilia Norge AS
-
Innkjøp- og logistikkansvarlig, ORA
Bilia Norge AS
-
Serviceleder
Autoria Ski AS
-
Bilmekaniker
Autoria Ski AS
Småbiler med ambisjoner
Du trenger ikke jobbe i omsorgsbransjen for å kjøre dagens moderne småbiler. Våre testbiler står godt på egne hjul, ikke bare som nummer-to-bil i familien.
Det er lett å føle seg litt spaltet når man skal vurdere hvor mye som egentlig har skjedd med småbiler de siste 30 årene.
Parkér en Ford Fiesta ved siden av en de aller første Fiestaene, eller en Fiat 127 fra 1975, så kan det være behov for å revurdere om utviklingen egentlig har gått med kjempeskritt, i hvert fall når det gjelder praktisk utforming.
Samtidig har det selvsagt skjedd utrolig mye når det kommer til sikkerhet, komfort og følelsen av å kjøre en bil.
Les mer om Ford introduksjon av Fiesta i USA
Tre nye
Kumpanene i testen er alle relativt nye på markedet. Selv om de på mange måter er like, er det ikke noen tvil om at man har forskjellige forventinger ut fra den utstråling og image som merket og modellen har.
Fiesta fremstår som langt mer av et designobjekt enn for eksempel Hyundai, som snarere utstråler store mengder nøkternhet.
Honda Jazz er testens praktiske alibi – den har klare MPV-trekk uten å være like rendyrket som for eksempel nykommeren Citroën C3 Picasso. Felles for dem er tre overraskende gode kjøreegenskaper.
Riktignok merker man fort at motorkraften er noe begrenset når man tar bilene ut på landeveien, men i daglig bruk fungerer de svært godt – også på litt lengre turer.
For en byfamilie med evnen til å pakke lurt, kan de være familiens eneste bil. Men de fleste vil nok fortsatt se på dem, som vi har gjort tradisjonelt, som en bil nummer to som ikke skal ta de store langturene, men som er mer enn nok til småkjøring.
Ha også i bakhodet at dette er biler som er relativt billige i innkjøp, og som holder seg godt i verdi. De er lette å omsette selv i et tregt bruktmarked, fordi det er mange som har penger til og behov for en slik småbil.
(Testen ble først publisert i Bil nr 4-2009)
LES OGSÅ: