-
Werksta Norge:
Senior Business Controller
-
Toyota Buskerud:
Salgskonsulent næring
-
Birger N. Haug Oslo:
Driftsleder Delelager
-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
MyCar:
Innkjøper
Konklusjon
Klar prisfordel
Picnic overgår Galaxy med god margin når det gjelder komfort og prestasjoner. Den er 430 kg lettere enn Galaxy, noe som også merkes på bensinkontoen. Og med en prislapp som viser 60.700 kroner mindre enn Galaxys, er den en seriøs utfordrer for dem som først og fremst har persontransport i tankene og som nøyer seg med seks sitteplasser. Selv om Galaxy har noe mer utstyr, blant annet antispinnregulering, er prisforskjellen for stor til at den kan overses.
Men Galaxy er en mer praktisk bil når vi ser på setearrangement og fleksibiliteten i bagasjeavdelingen. Flatt bagasjeromgulv og mulighet til å ta ut alle baksetene, kan gjøre Galaxy til en praktisk varebil. Så er vel høy vekt med dertil hørende svake prestasjoner og høyt bensinforbruk noe vi må akseptere. Et av problemene med denne typen biler, har nemlig vært å greie å kombinere flatt bagasjeromgulv og lav vekt og samtidig oppnå tilstrekkelig karosseristivhet.
LES VIDERE:
- Priser og tekniske data