-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Kverneland Bil:
Innkjøper bruktbil
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Må BMW ta Rover-skrotet?
I dag har produsentene et praktisk ansvar for biler fra vugge til grav. Men hva når produsenten ikke eksisterer mer? Som Rover. Hvem skal da ta seg av de 4,1 millioner bilene derfra som triller i Europa? Blir det forrige eier, BMW?

Med en snittpris på rundt 100 euro for å ta seg av et bilvrak, betyr dette at etterlatenskapene fra MG Rover vil koste rundt 400 millioner euro å bli kvitt. En formidabel sum.
Tyske Financial Times antydet i en fersk artikkel at dette ansvaret vil måtte bli BMWs. Det var som kjent BMW som eide merket og fabrikken, men som solgte det for en symbolsk sum til den engelske gruppen som nå har meldt produsenten konk.
I tillegg risikerer BMW å måtte ta seg av det som er igjen av Austin, Morris og Triumph, for disse merkene eier BMW fremdeles rettighetene til. Men siden de fleste nå er over 20 år gamle og i mange tilfeller samleobjekter, blir nok ikke denne belastningen så tung.
Nå er det en teoretisk mulighet for at BMW slipper unna. Det kan være at den engelske staten tar seg av hele problemet. Etter at vrakene overlates til det som er igjen av britisk bilindustri.
Men det ironiske er jo at fortsetter stålprisen å øke slik den har gjort til nå, vil man kunne oppleve at det blir en glitrende forretning å resirkulere biler. Da står det vel noen i kø for å overta bilene, i stedet for at måtte få dem hevet etter seg som i dag.