-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Må BMW ta Rover-skrotet?
I dag har produsentene et praktisk ansvar for biler fra vugge til grav. Men hva når produsenten ikke eksisterer mer? Som Rover. Hvem skal da ta seg av de 4,1 millioner bilene derfra som triller i Europa? Blir det forrige eier, BMW?

Med en snittpris på rundt 100 euro for å ta seg av et bilvrak, betyr dette at etterlatenskapene fra MG Rover vil koste rundt 400 millioner euro å bli kvitt. En formidabel sum.
Tyske Financial Times antydet i en fersk artikkel at dette ansvaret vil måtte bli BMWs. Det var som kjent BMW som eide merket og fabrikken, men som solgte det for en symbolsk sum til den engelske gruppen som nå har meldt produsenten konk.
I tillegg risikerer BMW å måtte ta seg av det som er igjen av Austin, Morris og Triumph, for disse merkene eier BMW fremdeles rettighetene til. Men siden de fleste nå er over 20 år gamle og i mange tilfeller samleobjekter, blir nok ikke denne belastningen så tung.
Nå er det en teoretisk mulighet for at BMW slipper unna. Det kan være at den engelske staten tar seg av hele problemet. Etter at vrakene overlates til det som er igjen av britisk bilindustri.
Men det ironiske er jo at fortsetter stålprisen å øke slik den har gjort til nå, vil man kunne oppleve at det blir en glitrende forretning å resirkulere biler. Da står det vel noen i kø for å overta bilene, i stedet for at måtte få dem hevet etter seg som i dag.