Chrysler 300
Chrysler 300

Suksess for Chrysler 300

Ikke minst på grunn av at Hemi-legenden er gjenskapt, er Chryslers nye 300 blitt en stor suksess. Og om ikke Hemi kjøpes av så mange kunder, lever den i hvert fall godt på en av Chryslers nye web-sider.

Publisert Sist oppdatert

Dieter Zetsche spøker med at endel av forhandlerne hans har store problemer med innbyttebilene. Bruktbilplenen er full av nesten nye Mercedes, ler han, og hans prinsipaler liker jo ikke akkurat å se den tyske prestisjemodellen på bruktbiltomta.

Men faktum er åpenbart at makan til trade-ins med importerte biler har ikke Chrysler sett noensinne. Alt som er lett gloriøst og furrin byttes inn med Nissan Maxima, Toyota Avalon og Honda Accord som de mest populære utlendingene. Lincoln og Cadillacs ser man også endel av, fortelles det, men det er åpenbart at 300 gjør en kjempejobb for å trekke kundene tilbake til amerikansk igjen.

Designen har USA-appell, muskler, masse krom og en gapende grill gjør sitt. Derfor har Chrysler også klart seg uten massive rabatter for denne modellen, og den har allerede en pris som plasserer den i den billigere enden av segmentet – uten at den ser slik ut.

For en bil som er beregnet på middelklassen har den også en ganske livlig hype. 50 Cent har allerede skapt en US-trend med noen hjulkapsler som nesten er større enn selve bilen. Det er nesten at bilen får en hovedrolle i en musikkvideo med Snoop og hans vestkyst-kompiser Mack 10 og Nate Dog.

Den nye nettsiden for Hemi-motoren er heller ikke spesielt sidrumpet. På www.hemi.com finner du både historie og masse racing og også referanser til dagens biler med den nye Hemi-motoren. Moro for de fleste av oss.

Powered by Labrador CMS