Nytt designspråk hos Dacia

For et års tiden siden viste Dacia sin nye logo. Nå finner den veien til samtlige modeller som selges fra i dag.

Publisert

Det var i det store slippet hos Renault i januar 2021 vi første gang møtte den nye, minimalistiske logoen hvor de på elegant vis har flettet sammen er D og en C for å danne en lenke. Dacia Link. Smart. Og den står jo perfekt til merkets minimalisme.

Logoen har vært benyttet i Dacias kommunikasjon det siste årene, og de fleste utsalgssteder skal også være dresset opp i nytt design. Nå står bilene for tur.

Og her gjør Dacia noe ganske unikt – de bytter ansikt på samtlige nye modeller i en eneste smell. Noe slikt kan jeg ikke huske å ha opplevd tidligere.

Samtlige biler som bestilles fra og med i dag får ny front og hekk samtidig som den nye logoen finner veien til detaljer i både eksteriør og interiør.

Dacia har nylig lansert to nye modeller, elbilen Spark og 7-seteren Jogger.

Dessverre har nylige tester hos EuroNCAP vist at lav pris i Dacias tilfellet er synonymt med lav sikkerhet, og ingen av modellene har funnet veien til Norge hvor Duster er eneste Dacia-modell på programmet.

De nye modellene får sin offisielle debut på høstens bilutstilling i Paris, og utleveringene starter i årets fjerde kvartal.

Powered by Labrador CMS