-
Motor Forum Ålesund:
Ettermarkedsleder
-
Møller Bil Asker og Bærum:
Bruktbilselger
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Møller Bil Oslo Vest Volkswagen:
Fagtekniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Customer Experience Manager
-
Helios Auto AS:
Support-medarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Nokian Dekk AS:
Regionsansvarlig/selger – Innlandet
-
Nesbyen Auto AS:
Daglig leder - Nesbyen Auto
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Otta
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
S. Rødsten Bilforretning AS:
Bilmekaniker
-
Bilia Insignia:
Salgsdirektør, Bilia Insignia
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss, Lørenskog:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
DaimlerChrysler forsker mest
I følge EU-kommisjonen er DaimlerChrysler det av 700 undersøkte, større selskaper innen EU som investerer flest midler i forskning og utvikling.
Rundt 45 milliarder NOK skal bilkonsernet ha brukt på dette området i 2004. Det er betydelig mer enn farmasøytgiganten Pfizer Inc., Robert Bosch, Ford Motor Company og Toyota i Japan. EU har også undersøkt 700 selskaper utenfor Europa.
Generelt avser EU-landenes industri en mindre omsetningsandel til forskning og utvikling enn tilsvarende selskaper i Japan og USA, som avser henholdsvis 3,15 prosent og 2,5 prosent i snitt. I EU-landene er prosenttallet 1,9 og synkende, mens et ekspansjonsland som Kina avsatte 1,31 prosent i 2004 og sannsynligvis enda mer i dag.
EUs mål for forsknings- og utviklingsbudsjettene er at de i snitt skal utgjøre 3 prosent av bedriftenes omsetning i 2010.