-
Tjølling Drift AS:
Teknisk sjef
-
Albjerk Bil Drammen:
Daglig leder
-
Albjerk Bil Drammen:
Servicemarkedsleder
-
Albjerk Bil Drammen:
Tekniker
-
Rental Group Mobility AS:
Key Account Manager
-
Werksta Norge:
Verkstedleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Deleselger og Lærling
-
Werksta Norge:
Senior Business Controller
-
Toyota Buskerud:
Salgskonsulent næring
-
Birger N. Haug Oslo:
Driftsleder Delelager
-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
MyCar:
Innkjøper
Ferrari tjener men nixer F1
Finanskrise? Hvor? Det kan man spørre seg etter å ha sett resultatene for første kvartal hos Ferrari.
Med en omsetning på 441 millioner euro (15 mindre enn i samme periode i fjor) og et resultat på 54 millioner (5 lavere enn i fjor), gikk Ferrari ut av første kvartal uten å ødelegge sitt misunnelsesverdige image som pengemaskin.
3 grunner til det gode resultatet trekker Luca di Montezemolo, styreformannen, frem. California-suksessen, salg av branding også på nett, og selskapets fortsatte innsats for å maksimere effektiviteten.
Men samtidig benyttet styret anledningen til nok en gang å protestere mot den foreslåtte toklasse-inndelingen av neste års Formel 1. LES MER HER.
Med tørre juristformuleringer sier styret at dersom det foreslåtte regelverket blir gjeldende for F1 fra neste år, vil ikke de grunnene Ferrari har hatt for en uavbrutt deltakelse i Verdensmesterskapet de siste 60 år – det eneste merket som har vært med hele veien – eksistere mer.
Samtidig er man ganske bitende i beskrivelsen av hvordan FIA har håndtert denne saken. De reglene man til nå har fulgt for styringen, som har bidratt til sportens utvikling de siste 25 år, er kastet i dass, akkurat som de bindende avtalene mellom Ferrari og FIA hva angår stabilt regelverk.
Ferrari lister opp flere punkter som bør være styrende for fremtiden. Men dersom disse prinsippene ikke respekteres, og dersom reglene for 2010 ikke endres, akter ikke Ferrari å melde på sine biler i neste års Formel 1 verdensmesterskap.
Styret ga di Montezemolo alle fullmakter til å evaluere de beste metoder og utveier for å beskytte Ferraris interesser, heter det til slutt i kvartalsrapporten.
Dette likner litt på gode, gamle dager (bortsett fra at Enzo aldri sendte ut kvartals-, enn si, års-rapporter). Men med jevne mellomrom skrek han opp og sa at nå gaddn søren ikke delta i disse Paris-styrte sportsgrenene mer. Og så kompromisset man litt, og så ble Ferrari med.
Men nå er det så lenge siden Ferrari har ropt ULV, at man kanskje bør tro at det er en virkelig ulv di Montezemolo har sett. Med andre ord, kanskje han mener alvor.