-
Hedin Performance Cars:
Servicemarkedsleder
-
Hedin Performance Cars:
Servicerådgiver
-
Hedin Performance Cars:
Delelagerekspeditør
-
Møller Bil Ensjø - Møller Bil Etterstad:
Bilmekanikere og fagteknikere
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Hjulutrustningsarbeider/ mekaniker
-
Møller Bil Gjøvik:
Fagtekniker
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Bilglassmontør
-
Møller Bil AS:
Bruktbilselger
-
Namdal Bilskade AS:
Bilskadereparatør
-
NAF Senter Bergen:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Trondheim:
Nyttekjøretøyselger
-
RSA BIL Trondheim:
Selger nybil BYD
-
Bauda AS:
Daglig leder
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
Team Verksted AS:
Varebilmekaniker og lastebilmekaniker
-
Tyretrust Norge AS:
Key Account Manager -Salgsansvarlig
-
Bilia Norge:
Bruktbilsjef, Hamar
-
Carstore:
Junior innkjøper
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Selger Mercedes-Benz nyttekjøretøy
-
Harald A. Møller AS:
Teknisk instruktør
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produkt og Handover Spesialist
-
Lexus Fredrikstad:
Salgskonsulent
-
MAN Truck & Bus:
Salgskonsulent Trucks
-
MAN Truck & Bus:
Key Account Manager
-
Motortechnik:
Kundemottaker og Bilmekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Porsche Center Oslo:
Selger nye Porsche
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
MG hjemme igjen
Denne uken var MG-entusiaster samlet i Longbridge. Etter en periode i utlendighet er deres idol endelig hjemme igjen.
Det har vært relativt stille i de britiske MG-lokalene etter at kinesiske Nanjing Automobile Company (NAC) overtok deler og produksjonsutstyr fra MG Rover og flyttet det til Kina. Der startet produksjonen i mars i år, men NAC lovte samtidig å relansere MG for det europeiske markedet med produksjon i Longbridge.
Eiere av tidligere MG-modeller i TF- og Z-serien er glad for at produksjonen nå starter opp igjen. Det vil øke tryggheten for support og dermed andrehåndsverdien for deres biler. MG Owners Club har også deltatt i diskusjoner om evt. fremtidige modeller for å sørge for at disse er tro mot MGs kultur og tradisjoner.
NAC baserer sin Longbridge-satsning på at de skal oppnå et produksjonsnivå på 15.000 biler i året, noe som vil medføre hundrevis av nye jobber. En forutsetning er imidlertid at britene stiller lojalt opp og kjøper bilen.
Det fins mange som mener dette er vel optimistisk siden MG-TF fremstår i nærmest identisk drakt som da den først ble lansert for seks år siden. Dessuten er årets sommer på hell innen de første bilene ruller av samlebåndet og nærmeste utfordrer, Mazda MX-5 kom i helt ny utførelse for bare to år siden.
Det er neppe sannsynlig at Longbridge noensinne kommer tilbake til gamle produksjonshøyder, men NAC investerer i et nytt forskningssenter ved fabrikken som skal jobbe hånd i hånd med de kinesiske ingeniørene for utvikling av fremtidige modeller.