-
Auto 8-8 Imaas:
Salgsleder / Selger
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger
-
Borgar Kittilsen Verksted AS:
Bilskadereparatør
-
Team Verksted AS:
Avdelingsleder
-
Møller Bil Gran:
Garantiansvarlig
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
-
Kverneland Bil AS:
Salgssjef Ford Nyttekjøretøy
-
Møller Bil Skadesenter Romerike:
Skadeleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
NAF Senter Dal:
Senterleder
-
Fremtind:
Teknisk rådgiver / skadeinspektør
-
Motorpool Handel AS:
Kunderådgiver / Service advisor
-
Bertel O. Steen:
Innkjøper bruktbil
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Oslo
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Drammen
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Tønsberg
-
Harald A. Møller:
Produktspesialist Tilbehør
-
Toyota Asker og Bærum:
Bilskadereparatør
-
BIR Husholdning AS:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Gromstad Auto AS:
Billakkerer
-
Gromstad Auto AS:
Bilmekaniker Audi
-
Tide Verksted AS:
Bilmekaniker
-
Hønefoss Bil AS:
Bilmekaniker, Tekniker
-
Keyloop AS:
Area Sales Manager, Norway
-
Volmax AS:
Oppretter / karosserimedarbeider
-
Tjølling Drift AS:
Teknisk sjef
MG hjemme igjen
Denne uken var MG-entusiaster samlet i Longbridge. Etter en periode i utlendighet er deres idol endelig hjemme igjen.
![MG hjemme igjen](https://image.bilnorge.no/426712.webp?imageId=426712&width=960&height=622&format=jpg)
![<br>MG Owners Club feirer gjenopptatt produksjon i Longbridge<br>](https://image.bilnorge.no/426851.webp?imageId=426851&width=960&height=720&format=jpg)
MG Owners Club feirer gjenopptatt produksjon i Longbridge
Det har vært relativt stille i de britiske MG-lokalene etter at kinesiske Nanjing Automobile Company (NAC) overtok deler og produksjonsutstyr fra MG Rover og flyttet det til Kina. Der startet produksjonen i mars i år, men NAC lovte samtidig å relansere MG for det europeiske markedet med produksjon i Longbridge.
Eiere av tidligere MG-modeller i TF- og Z-serien er glad for at produksjonen nå starter opp igjen. Det vil øke tryggheten for support og dermed andrehåndsverdien for deres biler. MG Owners Club har også deltatt i diskusjoner om evt. fremtidige modeller for å sørge for at disse er tro mot MGs kultur og tradisjoner.
NAC baserer sin Longbridge-satsning på at de skal oppnå et produksjonsnivå på 15.000 biler i året, noe som vil medføre hundrevis av nye jobber. En forutsetning er imidlertid at britene stiller lojalt opp og kjøper bilen.
Det fins mange som mener dette er vel optimistisk siden MG-TF fremstår i nærmest identisk drakt som da den først ble lansert for seks år siden. Dessuten er årets sommer på hell innen de første bilene ruller av samlebåndet og nærmeste utfordrer, Mazda MX-5 kom i helt ny utførelse for bare to år siden.
Det er neppe sannsynlig at Longbridge noensinne kommer tilbake til gamle produksjonshøyder, men NAC investerer i et nytt forskningssenter ved fabrikken som skal jobbe hånd i hånd med de kinesiske ingeniørene for utvikling av fremtidige modeller.