-
Bertel O. Steen AS:
Salgssjef Mercedes-Benz Minibuss
-
Jensen & Scheele AS:
Plassjef, Jensen & Scheele
-
Jensen & Scheele Bil AS:
Bruktbilansvarlig, Jensen & Scheele
-
Hedin Automotive:
Salgsleder MG
-
RSA Bil:
Plassjef - RSA Bil Tromsø
-
Toyota Asker og Bærum avdeling Rud:
Salgskonsulent nybil
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
RN Norge:
Sales Operations Coordinator
-
Werksta Norway AS:
Kundemottaker og Takserer
-
RSA Bil:
Bilmekaniker/tekniker - RSA Bil Arendal
-
Werksta Norway AS:
Bilskadereparatører
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Salgssjef
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Selger proffmarked
-
Gromstad Auto AS:
Operativ salgssjef Audi
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Zeekr
-
Møller Bil Åsane:
Nybilselger Skoda
-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
MG hjemme igjen
Denne uken var MG-entusiaster samlet i Longbridge. Etter en periode i utlendighet er deres idol endelig hjemme igjen.
MG Owners Club feirer gjenopptatt produksjon i Longbridge
Det har vært relativt stille i de britiske MG-lokalene etter at kinesiske Nanjing Automobile Company (NAC) overtok deler og produksjonsutstyr fra MG Rover og flyttet det til Kina. Der startet produksjonen i mars i år, men NAC lovte samtidig å relansere MG for det europeiske markedet med produksjon i Longbridge.
Eiere av tidligere MG-modeller i TF- og Z-serien er glad for at produksjonen nå starter opp igjen. Det vil øke tryggheten for support og dermed andrehåndsverdien for deres biler. MG Owners Club har også deltatt i diskusjoner om evt. fremtidige modeller for å sørge for at disse er tro mot MGs kultur og tradisjoner.
NAC baserer sin Longbridge-satsning på at de skal oppnå et produksjonsnivå på 15.000 biler i året, noe som vil medføre hundrevis av nye jobber. En forutsetning er imidlertid at britene stiller lojalt opp og kjøper bilen.
Det fins mange som mener dette er vel optimistisk siden MG-TF fremstår i nærmest identisk drakt som da den først ble lansert for seks år siden. Dessuten er årets sommer på hell innen de første bilene ruller av samlebåndet og nærmeste utfordrer, Mazda MX-5 kom i helt ny utførelse for bare to år siden.
Det er neppe sannsynlig at Longbridge noensinne kommer tilbake til gamle produksjonshøyder, men NAC investerer i et nytt forskningssenter ved fabrikken som skal jobbe hånd i hånd med de kinesiske ingeniørene for utvikling av fremtidige modeller.