-
Hedin Performance Cars:
Servicemarkedsleder
-
Hedin Performance Cars:
Servicerådgiver
-
Hedin Performance Cars:
Delelagerekspeditør
-
Møller Bil Ensjø - Møller Bil Etterstad:
Bilmekanikere og fagteknikere
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Hjulutrustningsarbeider/ mekaniker
-
Møller Bil Gjøvik:
Fagtekniker
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Bilglassmontør
-
Møller Bil AS:
Bruktbilselger
-
Namdal Bilskade AS:
Skaderådgiver og bilskadereparatør
-
NAF Senter Bergen:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Trondheim:
Nyttekjøretøyselger
-
RSA BIL Trondheim:
Selger nybil BYD
-
Bauda AS:
Daglig leder
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
Team Verksted AS:
Varebilmekaniker og lastebilmekaniker
-
Tyretrust Norge AS:
Key Account Manager -Salgsansvarlig
-
Bilia Norge:
Bruktbilsjef, Hamar
-
Carstore:
Junior innkjøper
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Selger Mercedes-Benz nyttekjøretøy
-
Harald A. Møller AS:
Teknisk instruktør
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produkt og Handover Spesialist
-
Lexus Fredrikstad:
Salgskonsulent
-
MAN Truck & Bus:
Salgskonsulent Trucks
-
MAN Truck & Bus:
Key Account Manager
-
Motortechnik:
Kundemottaker og Bilmekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Porsche Center Oslo:
Selger nye Porsche
-
MyCar:
Bilselger
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Et glimt inn i Volvos fremtid
Volvo planlegger ikke å lage egne elbilmodeller, men elektrifisering vil finne veien til alle modellserier.
Volvo har tidligere uttalt at alle modellserier skal elektrifiseres fra 2019.
Men i motsetning til store produsenter som Volkswagen og Mercedes, som planlegger elbiler basert på dedikerte plattformer, vil Volvo tilby sine ordinære modeller med elektrifisering.
Dette vil starte med neste generasjon V40 som skal på markedet i 2019 som en direkte konkurrent til Audi A3, BMW 1-serie og nye Mercedes A-Klasse. Ta gjerne med Volkswagen Golf i samme slengen.
Nye V40 skal bygges på samme plattform som nylig lanserte XC40. Den såkalte CMA-plattformen (Compact Modular Architecture) er klargjort for elektrifisering fra starten av med plass til batteripakker i gulvet.
Vi vet at det kommer en ladbar hybrid XC40, men når denne plattformen legges under neste generasjon V40, vil Volvo også tilby rene elbiler slik at du kan velge mellom bensin, diesel, hybrid eller batterielektrisk drivlinje.
Ifølge AutoExpress vil nye V40 fremstå som bredere og mer dynamisk enn XC40. Trolig får den omtrent samme bredde som den kompakte SUV-en, men redusert bakkeklaring og lavere takhøyde vil gjøre at den fremstår som bredere.
V40 vil ha klare likhetstrekk med konseptbilen 40.2 (bildet) som vi for halvannet år siden møtte sammen med 40.1 – konseptet som siden utviklet seg til XC40.
AutoExpress har intervjuet Volvos sjef for forskning og utvikling, Erik Green, og han forteller at CMA-plattformen er så fleksibel at den kan danne grunnlag for vidt forskjellige biltyper.
– CMA er en bra plattform for SUV-en XC40, men vi kan også bygge lave, mer dynamiske biler på den, sier Green til det britiske magasinet.
Han røper videre at V40 vil tilbys med D3 og D4 dieselmotorer, samt T3, T4 og T5 bensinmotorer. I tillegg vil det komme ladbare hybrider og rene elbiler i serien på samme måte som at slike drivlinjer også skal tilbys i XC40.
Første rene elbil på CMA-plattformen blir ikke en Volvo, men Polestar 2 – en sporty sedan som skal på markedet i andre halvår 2019.
Green bekrefter at V40, når den kommer, vil tilbys med alternative batteripakker. Det samme gjelder andre av Volvos elbiler etter hvert som de lanseres.
– Basisutgaven får en begrenset rekkevidde for å være konkurransedyktig på pris, men vi vil også tilby en mer eksklusiv versjon med lengre rekkevidde og kraftigere motor, sier han i intervjuet.