-
Scania:
Verksmester/teknisk leder
-
DRIVE Mobility:
Teknisk salgsrådgiver
-
Møller Bil Outlet Stor-Oslo:
PDI (Pre-delivery inspector)
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Garanti og logistikk
-
Bertel O. Steen AS:
Salgssjef Mercedes-Benz Minibuss
-
Jensen & Scheele AS:
Plassjef, Jensen & Scheele
-
Jensen & Scheele Bil AS:
Bruktbilansvarlig, Jensen & Scheele
-
Hedin Automotive:
Salgsleder MG
-
RSA Bil:
Plassjef - RSA Bil Tromsø
-
Toyota Asker og Bærum avdeling Rud:
Salgskonsulent nybil
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
RN Norge:
Sales Operations Coordinator
-
Werksta Norway AS:
Kundemottaker og Takserer
-
RSA Bil:
Bilmekaniker/tekniker - RSA Bil Arendal
-
Werksta Norway AS:
Bilskadereparatører
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Salgssjef
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Selger proffmarked
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Zeekr
-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Mishandling eller Nytt Liv
Hva sier du til en enda mer lydløs Rolls-Royce Phantom eller Cloud? Det er åpenbart noen som syns det er topp, som utstyrer den gamle bilen sin med elektrisk pacemaker.
Lunaz Design heter et firma i England. Det ligger på hellig grunn ved Silverstone og er bemannet av fagfolk med bakgrunn fra en rekke engelske nobel-merker.
Fra å håndbygge opp klassiske biler har de nå i stedet konsentrert seg om å bygge biler som kan kjøre i London sentrum uten å betale forurensingsavgifter – de bygger med andre ord om biler til å gå batterielektrisk.
Og ikke hvilke som helst biler. Til nå har de hatt en åtteseters 1961 Phantom V til behandling, en Jaguar XK 120 fra 1953, en femti-talls Cloud og – den ferskeste som gjorde at jeg oppdaget dem – en Bentley S Flying Spur.
Jeg vet ikke for mye om tekniske data derfra. Jeg vet bare sånn som at Jaguaren har fått 380 hester og 700 Nm, det skjer ved hjelp av to motorer– det har den aldri hatt før, og et batteri på 80 kWt – så du drar ikke på langtur uten å mellomlade.
Og så fortelles Lunaz at akstiden til 100 er halvert – nå er den på crika fem.
Men de forteller også at det ligger mye arbeid bak disse ombyggingene. Bilene blir lasermålt og det bygges opp en egen digital modell av bilen som er utgangspunktet for ombyggingen og monteringen av elt det elektriske.
Forhåpentlig sørger de også for de riktige forsterkningene både med hensyn til ny vekt og ny vektfordeling, og helt nye prestasjoner som for eksempel vil kreve helt nye bremser.
Jeg ser også at i de store Rolls- og Bentley-modellene får de plass til batteripakker på 120 kWt som kan rekke til 450 km i passende bil, og at Lunaz har utviklet sine egne drivenheter der du kan velge fra 135 til 600 hk.
Billig skal det ikke være. Silvestone-verkstedet antyder kokett at dette skal koste fra 390.000 euro – og oppover.