-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Mønsterbeskyttet Mitsubishi
Nå har nettstedet Gizmag funnet patent-tegninger på den nye Mitsubishi Pajero – eller hva den skal hete.
Det er utrolig hva som kan dukke opp på patentkontoret. Nå har Gizmag dykket litt ned i offisielle papirer igjen og kommet opp med patent-tegninger av bl.a. 2016 Civic Coupé og neste års Maserati Kubang.
Og denne, en 2016-modell fra Mitsubishi – som her er registrert under Challenger-navnet, men som vil kunne dukke opp både som Montero, Shogun eller som Pajero. Kanskje sågar Pajero Sport.
Poenget er i hvert fall at når bilprodusenter planlegger nye modeller, må disse mønsterbeskyttes for at fabrikkene skal ha rettighetene til karosseriplater og annet utvendig utstyr som skaper cash når de skal byttes ut på skadeverkstedet.
Avslørende
Der skal spesialitetene være såpass tydelige og såpass godt beskrevet at selv om dette ikke akkurat er kunstneriske renderinger fra designavdelingen, er de mer enn gode nok til å gi oss et inntrykk av hva vi kan vente.
For eksempel detaljer som en bakdør som går helt ned til gulvet, eller innstegstrinn som er integrert i karosseriet.
Som man ser er det ikke noe revolusjonerende med designen, men fronten ligner ikke akkurat på andre Mitsubishier. Den kan ha trekk fra et par år gamle konseptbiler, som GR-HEV trucken. Forskjermer og panser er også helt nytt.
Kjent oppskrift
Vi kan trygt slå fast at denne får en litt lekrere design enn forgjengerne – her kan man faktisk bli forledet til å tro at vi snakker om en selvbærende, moderne konstruksjon, men det dreier seg fremdeles om en stor SUV med separat ramme og stiv bakaksel.
Det er ikke en gang sikkert at firehjulsdrift vil bli standard, selv om det garantert vil finnes i katalogen.
2,4 turbodiesel og sekstrinns manuell eller femtrinns diesel også – men det har jo ikke noe med designen å gjøre. Og går vi tilbake til den kan vi i hvert fall slå fast at det finnes innslag av off-road følelse i dette karosseriet også.