-
Werksta Norge:
Senior Business Controller
-
Toyota Buskerud:
Salgskonsulent næring
-
Birger N. Haug Oslo:
Driftsleder Delelager
-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
MyCar:
Innkjøper
Hodeløst i BTCC
Seat Sport UK har utviklet banebrytende teknologi som kan være innfallsporten til fremtidens racing – den førerløse touring car.
(Dette var en aprilsnarr.)
Det er avansert elektronikk i kombinasjon med virtual reality og avanserte computere som har satt Seat i stand til å skape det som trolig er verdens mest avanserte fjernstyrte bil.
Den unike bilen kan potensielt kjøre sammen med de to andre Seat-bilene som deltar i det britiske standardbil mesterskapet, BTCC, med Jason Plato og Darren Turner som førere. Med et system utviklet i UK kalt Telematics Remote-Information Control Kit (TRICK), åpner bilen for helt nye muligheter innen motorsport.
Om bord har Virtual Leon en rekke kameraer, mikrofoner og avanserte computere, og ved den første testen på Rockingham noterte den en raskere rundetid enn erfarne Jason Plato klarte å sette.
Selvsagt klarer ikke bilen seg helt uten menneskelig bistand fra et topptrent team, og i dette tilfellet er det Seat UKs motorsportsjef, Scott Dennis som styrer den avanserte fjernkontrollen fra depotet.
Det ligger et tøft utviklingsarbeid bak dette prosjektet, men vi er straks på et stadium hvor bilen kan settes inn i et løp – kanskje det kan skje så tidlig som 1. april når årets første BTCC-løp kjøres, sier Dennis. Bilen er så rask at i fremtiden tror jeg neppe vi trenger førere, legger han til.
Jason Plato, som er blant de mest erfarne førere i England, er overrasket over Virtual Leon:
Det er en ganske rar følelse å bli passert av en førerløs bil når du gir alt du har, men jeg må jo legge til at den har en vektfordel uten fører. Dette har også blitt kommentert av misfornøyde konkurrenter.
Normalt burde den få et vekttillegg på 75 kg, men siden den styres av Scott Dennis må det legges på en Pub ballast på ca 160 kg.