-
Volvo Car Stor-Oslo:
Deleselger og Lærling
-
Werksta Norge:
Senior Business Controller
-
Toyota Buskerud:
Salgskonsulent næring
-
Birger N. Haug Oslo:
Driftsleder Delelager
-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
MyCar:
Innkjøper
Ny Fortwo på vei inn
I slutten av året skal den nye, minste Smart presenteres. For å gjøre klar det nye produksjonsbåndet, vil det bli til sammen 3,5 måneders produksjonspause der i år.
Akkurat nå står fabrikken i Hambach, Frankrike, stille, for nå skjer de første forberedelsene til produksjon av den nye modellen. Det blir flere pauser utover i 2006, men allikevel skal den gamle Fortwo få et fullt produksjonsår – hvilket den åpenbart tåler bra, den selger tilfredsstillende for tiden.
Utover i året skal man lage små førserie-modeller, og arbeiderne må trenes opp på den nye bilen. Etter at den nye blir presentert i slutten av 2006, skal produksjonen på for fullt i første kvartal 2007. Da skal det også være klart om den nye modellen skal eksporteres til USA langs offisielle kanaler.
Akkurat nå er det forresten ganske god plass på fabrikken, den siste måneden har produksjonen vært Roadster-fri. Etter 43.000 eksemplarer stanset produksjonen for noen uker siden.
Eierne, Daimlerchrysler, håper at Smart skal greie å gå i svart i 2007, i så fall på høy tid, til nå har disse produktene påført aksjonærene et tap på 3,4 milliarder Euro siden produksjonen startet i 1998. Financial Times regnet ut at hver bil ble solgt med et tap på ca. 4.000 Euro.
La oss håpe at 451, som er kodenavnet på den nye Fortwo, blir mer økonomisk i produksjonen slik at den kan selges med noen prosenter i pluss på marginsiden.