-
Bertel O. Steen AS:
Salgssjef Mercedes-Benz Minibuss
-
Jensen & Scheele AS:
Plassjef, Jensen & Scheele
-
Jensen & Scheele Bil AS:
Bruktbilansvarlig, Jensen & Scheele
-
Hedin Automotive:
Salgsleder MG
-
RSA Bil:
Plassjef - RSA Bil Tromsø
-
Toyota Asker og Bærum avdeling Rud:
Salgskonsulent nybil
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
RN Norge:
Sales Operations Coordinator
-
Werksta Norway AS:
Kundemottaker og Takserer
-
RSA Bil:
Bilmekaniker/tekniker - RSA Bil Arendal
-
Werksta Norway AS:
Bilskadereparatører
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Salgssjef
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Selger proffmarked
-
Gromstad Auto AS:
Operativ salgssjef Audi
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Zeekr
-
Møller Bil Åsane:
Nybilselger Skoda
-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Ny Fortwo på vei inn
I slutten av året skal den nye, minste Smart presenteres. For å gjøre klar det nye produksjonsbåndet, vil det bli til sammen 3,5 måneders produksjonspause der i år.
Akkurat nå står fabrikken i Hambach, Frankrike, stille, for nå skjer de første forberedelsene til produksjon av den nye modellen. Det blir flere pauser utover i 2006, men allikevel skal den gamle Fortwo få et fullt produksjonsår – hvilket den åpenbart tåler bra, den selger tilfredsstillende for tiden.
Utover i året skal man lage små førserie-modeller, og arbeiderne må trenes opp på den nye bilen. Etter at den nye blir presentert i slutten av 2006, skal produksjonen på for fullt i første kvartal 2007. Da skal det også være klart om den nye modellen skal eksporteres til USA langs offisielle kanaler.
Akkurat nå er det forresten ganske god plass på fabrikken, den siste måneden har produksjonen vært Roadster-fri. Etter 43.000 eksemplarer stanset produksjonen for noen uker siden.
Eierne, Daimlerchrysler, håper at Smart skal greie å gå i svart i 2007, i så fall på høy tid, til nå har disse produktene påført aksjonærene et tap på 3,4 milliarder Euro siden produksjonen startet i 1998. Financial Times regnet ut at hver bil ble solgt med et tap på ca. 4.000 Euro.
La oss håpe at 451, som er kodenavnet på den nye Fortwo, blir mer økonomisk i produksjonen slik at den kan selges med noen prosenter i pluss på marginsiden.