-
Motor Forum Oslo AS:
Operativ Salgsleder Nybil
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
TotalEnergies:
Distriktansvarlig / Sales Representativ
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Lærdal
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Nardo Bil Ålesund AS:
Servicemarkedsleder
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Manager Sales
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Birger N. Haug AS:
Teknisk Leder
-
Albjerk Bil Ringerike AS:
Salgsleder
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Albjerk Bil Lier AS:
Mekaniker
-
Gumpens Auto Grenland AS:
Daglig leder
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
Smart kutter Forfour
Smart kutter ForFour. 300 medarbeidere mister jobben og det blir mindre og mindre igjen av Smart-ideen. Kanskje var det smart at Mercedes-importør Bertel O. Steen A/S i vinter bestemte seg for å legge Smart død?

Historien om Smart går helt tilbake til 70-tallet da Mercedes-Benz begynte å leke med tanken på en liten bybil. Klokkeprodusenten Swatch var på banen med lignende tanker, og sammen startet de utviklingen av konseptet i 1994. Fire år senere kom den første bilen, City-Coupé som nå heter ForTwo.
Tanken om en liten bil til lav pris med plass til to personer og en kasse øl, var god. Smart skulle revolusjonere markedet med et eget merke. Bilene skulle selges via egne Smart-forhandlere og den første bilen fikk en god mottakelse.
DaimlerChrysler overtok snart hele styringen og forsøkte å integrere Smart (som opprinnelig var en forkortelse for Swatch Mercedes ART) med Mercedes. Det kom planer om nye modeller med bl.a. firehjulstrekk. Derfor satset Bertel O. Steen på import og distribusjon og ansatte egen Smart-sjef i Norge.
Men så fikk Mercedes-importøren beskjed om bilene med firehjulstrekk ikke ville komme. Dermed bestemte Bertel O. Steen A/S at Smart skulle markedsføres i Norge med minst mulig utgifter. Smart-sjefen, Kristin Klæboe sluttet og begynte i stedet i Nissan Nordic Norge hvor hun sikkert får nok å henge fingrene i.
Nå forsvinner også Forfour, så kanskje var ikke Smart så smart likevel. Fireseteren lages side om side med Mitsubishi Colt på NedCar-anlegget i Nederland. Forhandlinger om hva som skjer når ForFour-produksjonen stopper, er allerede godt i gang.