-
Bertel O. Steen AS:
Salgssjef Mercedes-Benz Minibuss
-
Jensen & Scheele AS:
Plassjef, Jensen & Scheele
-
Jensen & Scheele Bil AS:
Bruktbilansvarlig, Jensen & Scheele
-
Hedin Automotive:
Salgsleder MG
-
RSA Bil:
Plassjef - RSA Bil Tromsø
-
Toyota Asker og Bærum avdeling Rud:
Salgskonsulent nybil
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
RN Norge:
Sales Operations Coordinator
-
Werksta Norway AS:
Kundemottaker og Takserer
-
RSA Bil:
Bilmekaniker/tekniker - RSA Bil Arendal
-
Werksta Norway AS:
Bilskadereparatører
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Salgssjef
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Selger proffmarked
-
Gromstad Auto AS:
Operativ salgssjef Audi
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Zeekr
-
Møller Bil Åsane:
Nybilselger Skoda
-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Smart kutter Forfour
Smart kutter ForFour. 300 medarbeidere mister jobben og det blir mindre og mindre igjen av Smart-ideen. Kanskje var det smart at Mercedes-importør Bertel O. Steen A/S i vinter bestemte seg for å legge Smart død?
Historien om Smart går helt tilbake til 70-tallet da Mercedes-Benz begynte å leke med tanken på en liten bybil. Klokkeprodusenten Swatch var på banen med lignende tanker, og sammen startet de utviklingen av konseptet i 1994. Fire år senere kom den første bilen, City-Coupé som nå heter ForTwo.
Tanken om en liten bil til lav pris med plass til to personer og en kasse øl, var god. Smart skulle revolusjonere markedet med et eget merke. Bilene skulle selges via egne Smart-forhandlere og den første bilen fikk en god mottakelse.
DaimlerChrysler overtok snart hele styringen og forsøkte å integrere Smart (som opprinnelig var en forkortelse for Swatch Mercedes ART) med Mercedes. Det kom planer om nye modeller med bl.a. firehjulstrekk. Derfor satset Bertel O. Steen på import og distribusjon og ansatte egen Smart-sjef i Norge.
Men så fikk Mercedes-importøren beskjed om bilene med firehjulstrekk ikke ville komme. Dermed bestemte Bertel O. Steen A/S at Smart skulle markedsføres i Norge med minst mulig utgifter. Smart-sjefen, Kristin Klæboe sluttet og begynte i stedet i Nissan Nordic Norge hvor hun sikkert får nok å henge fingrene i.
Nå forsvinner også Forfour, så kanskje var ikke Smart så smart likevel. Fireseteren lages side om side med Mitsubishi Colt på NedCar-anlegget i Nederland. Forhandlinger om hva som skjer når ForFour-produksjonen stopper, er allerede godt i gang.