-
Motor Forum Oslo AS:
Operativ Salgsleder Nybil
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
TotalEnergies:
Distriktansvarlig / Sales Representativ
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Lærdal
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Nardo Bil Ålesund AS:
Servicemarkedsleder
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Manager Sales
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Birger N. Haug AS:
Teknisk Leder
-
Albjerk Bil Ringerike AS:
Salgsleder
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Albjerk Bil Lier AS:
Mekaniker
-
Gumpens Auto Grenland AS:
Daglig leder
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
Smart spør: Hvilken milliard?
Vi fortalte om amerikanske ZAP som ville bestille mer enn 70.000 Smart Fortwo til en verdi av mer enn en milliard dollars. Nå sier Smart i Böblingen: Vi har ikke hørt om noen milliard.

Nå er det bare det at Autohaus kanskje ikke leste ZAP-teksten godt nok. Der fortelles det nemlig at bilene blir bestilt gjennom den frie Smart-importøren (i USA) Smart-Auto LLC.
Nå har de ikke spurt dette firmaet hvordan det står til. Sannsynligvis er ikke det i stand til å levere så mange biler, slik at man uansett, dersom det virkelige er hold i denne historien, må til fabrikken for å få kjøpt bilene.
Teknisk er det greit, ZAP har bygget om småbiler til USA-krav før og sier at også Smart de skal de få til å tilfredsstille alle offentlige USA-krav.
ZAP sier også at det var ikke meningen å antyde at de kunne selge alle 70.000 på et år (Mercedes sier at det er en kapasitet på max 10.000 slike biler/år i det amerikanske markedet), men sier at ved hjelp av forhandlerne anslår de avsetningsmuligheter for ca. 15.000 slike mikrobiler hvert år. ZAP sier at de allerede har faste bestillinger for mange tusen biler.
Nå skal vi ikke glemme at ZAP også var et av de selskapene som i sin tid skulle redde Th!nk, da Ford kom inn og rappet byttet rett foran nesen på de andre.
Les også: Privat-Smart til USA