-
Volvo Car Stor-Oslo:
Deleselger og Lærling
-
Werksta Norge:
Senior Business Controller
-
Toyota Buskerud:
Salgskonsulent næring
-
Birger N. Haug Oslo:
Driftsleder Delelager
-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
MyCar:
Innkjøper
Smart spør: Hvilken milliard?
Vi fortalte om amerikanske ZAP som ville bestille mer enn 70.000 Smart Fortwo til en verdi av mer enn en milliard dollars. Nå sier Smart i Böblingen: Vi har ikke hørt om noen milliard.
Nå er det bare det at Autohaus kanskje ikke leste ZAP-teksten godt nok. Der fortelles det nemlig at bilene blir bestilt gjennom den frie Smart-importøren (i USA) Smart-Auto LLC.
Nå har de ikke spurt dette firmaet hvordan det står til. Sannsynligvis er ikke det i stand til å levere så mange biler, slik at man uansett, dersom det virkelige er hold i denne historien, må til fabrikken for å få kjøpt bilene.
Teknisk er det greit, ZAP har bygget om småbiler til USA-krav før og sier at også Smart de skal de få til å tilfredsstille alle offentlige USA-krav.
ZAP sier også at det var ikke meningen å antyde at de kunne selge alle 70.000 på et år (Mercedes sier at det er en kapasitet på max 10.000 slike biler/år i det amerikanske markedet), men sier at ved hjelp av forhandlerne anslår de avsetningsmuligheter for ca. 15.000 slike mikrobiler hvert år. ZAP sier at de allerede har faste bestillinger for mange tusen biler.
Nå skal vi ikke glemme at ZAP også var et av de selskapene som i sin tid skulle redde Th!nk, da Ford kom inn og rappet byttet rett foran nesen på de andre.
Les også: Privat-Smart til USA