-
Nardo Bil AS:
Chief Operating Officer
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Møller Bil Rud:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Takserer
-
Møller Bil Bruktbilsenter Hvam:
Salgssjef/Plassjef
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilia Insignia:
Teamleder Verksted, Insignia
-
Møller Bil Skadesenter Langhus:
Lakkleder/lakkerer
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Møller Bil Hamar:
Nybilselger
-
Møller Bil Hamar:
Salgstrainee/Juniorselger
-
Enger & Hedlund AS:
Key Account Manager
-
Porsche Center Son:
Avdelingsleder skadeverksted
-
Motor-Trade AS:
Salgssjef
-
Bilia Norge AS:
Resepsjonssjef
-
RøhneSelmer AS:
Operativ Salgsleder
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Kundeansvarlig
-
DRIVE Mobility AS:
Leder salg og support
-
Werksta Bergen Fana:
Bilmekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Servicerådgiver
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
SsangYong trues av konkurs
SsangYong er under konkursbeskyttelse i Korea. Fabrikken har ikke tjent penger på flere år. I Norge fortsetter SsangYong som tidligere.
SsangYong er Koreas femte største produsent av biler. De eies av Kinas største bilprodusent, Shanghai Automotive Industri.
Nå har SsangYong vært nødt til å be om konkursbeskyttelse etter at det er brutt ut åpen strid mellom ansatte, underleverandører og de kinesiske lederne som har ansvaret for driften i Korea.
Eierselskapet i Kina har nektet å sende mer penger til SsangYong, og dermed er kassa tom. Salget av SsangYong falt med 30 prosent i 2008 og det ble produsert 92.000 biler.
- SsangYong har ikke tjent penger på flere år, sier adm. direktør Kai Abrahamsen i SsangYong Norge. Hovedårsaken er at man har jobbet med å endre modellprogrammet fra bare å bygge SUVer til også å inkludere personbiler. Det er en kostbar omstilling.
De kinesiske eierne produserer biler både for Volkswagen og General Motors. De har også egne kinesiske merker og kjøpte overraskende SsangYong av koreanske myndigheter for flere år siden.
Krisen ved fabrikken får ingen innflytelse for SsangYong i Norge.
- Vi har biler på lager, sier Abrahamsen. Vi har deler og får alt det vi bestiller. Så vårt arbeid fortsetter som tidligere. Men det er klart vi er spent på utviklingen fremover.
SsangYong importeres av SsangYong Norge. Selskapet eies av familien Engebretsen. De eier også Daf Norge.
De har importert SsangYong til Norge siden 1994