-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Tokyos box-champion
Årets Tokyo-messe manglet kanskje noe av det mest hinsidige, men Takayama gjorde sitt beste for å sikre utstillingens ettermæle.
Vi pleier jo alltid å håpe at Mitsuoka dukker opp med noen av sine sprø biler. En Jaguar Mk. II-aktig greie bygget på en liten Nissan for eksempel, eller en Rolls-Roycetype front på en liten Kei-modell.
Men nei da, de var opptatt med å åpne et nytt show-rom i Thailand, så det er fremdeles liv i dem. Men Tokyo Motor Show gidder de ikke.
Det gjør derimot Takayama. De har vært med på denne bilutstillingen i hvert fall siden 2011, blant annet med noen eksempler på underlige chassiser som ikke har hatt noen helt åpenbart funksjon eller formål.
Mange jern i ilden
Selskapet er Tokyo-basert og driver blant annet med bilutleie og selger klassiske biler og skrur og reparerer og modifiserer, men på utstillingen nå viste de også at de hadde noen ideer som kanskje ikke var så gærne, dersom man tok seg litt tid til å tenke etter.
De viste en boks som kunne trekkes ut i alle retninger og som til slutt hadde volum som en middels håndball-hall, omtrent. Den hadde en design som var fullstendig uten krumspring, når jeg sier boks, så mener jeg boks.
Den andre var to bokser og så vel egentlig ut som gamle industritraktorer, med en boks foran der motoren pleide å ligge, og en stor boks bak, der føreren satt - og kanskje med en liten boks helt bak for et lite plan eller der man festet alle vognene som skulle trekkes gjennom fabrikkområdet.
Litt vanskelig, kanskje, å se hva man skulle med denne blandingen av sportsarenaer, demonstrasjonslokaler, gatekjøkken og sykehus-traktor på en bilutstilling. Men i mangel av sære Mitsuoka får vi heller si ja takk til Takayama.