-
Auto 8-8 Imaas:
Salgsleder / Selger
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger
-
Borgar Kittilsen Verksted AS:
Bilskadereparatør
-
Team Verksted AS:
Avdelingsleder
-
Møller Bil Gran:
Garantiansvarlig
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
-
Kverneland Bil AS:
Salgssjef Ford Nyttekjøretøy
-
Møller Bil Skadesenter Romerike:
Skadeleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
NAF Senter Dal:
Senterleder
-
Fremtind:
Teknisk rådgiver / skadeinspektør
-
Motorpool Handel AS:
Kunderådgiver / Service advisor
-
Bertel O. Steen:
Innkjøper bruktbil
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Oslo
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Drammen
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Tønsberg
-
Harald A. Møller:
Produktspesialist Tilbehør
-
Toyota Asker og Bærum:
Bilskadereparatør
-
BIR Husholdning AS:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Gromstad Auto AS:
Billakkerer
-
Gromstad Auto AS:
Bilmekaniker Audi
-
Tide Verksted AS:
Bilmekaniker
-
Hønefoss Bil AS:
Bilmekaniker, Tekniker
-
Keyloop AS:
Area Sales Manager, Norway
-
Volmax AS:
Oppretter / karosserimedarbeider
-
Tjølling Drift AS:
Teknisk sjef
Tokyos box-champion
Årets Tokyo-messe manglet kanskje noe av det mest hinsidige, men Takayama gjorde sitt beste for å sikre utstillingens ettermæle.
Vi pleier jo alltid å håpe at Mitsuoka dukker opp med noen av sine sprø biler. En Jaguar Mk. II-aktig greie bygget på en liten Nissan for eksempel, eller en Rolls-Roycetype front på en liten Kei-modell.
Men nei da, de var opptatt med å åpne et nytt show-rom i Thailand, så det er fremdeles liv i dem. Men Tokyo Motor Show gidder de ikke.
Det gjør derimot Takayama. De har vært med på denne bilutstillingen i hvert fall siden 2011, blant annet med noen eksempler på underlige chassiser som ikke har hatt noen helt åpenbart funksjon eller formål.
Mange jern i ilden
Selskapet er Tokyo-basert og driver blant annet med bilutleie og selger klassiske biler og skrur og reparerer og modifiserer, men på utstillingen nå viste de også at de hadde noen ideer som kanskje ikke var så gærne, dersom man tok seg litt tid til å tenke etter.
De viste en boks som kunne trekkes ut i alle retninger og som til slutt hadde volum som en middels håndball-hall, omtrent. Den hadde en design som var fullstendig uten krumspring, når jeg sier boks, så mener jeg boks.
Den andre var to bokser og så vel egentlig ut som gamle industritraktorer, med en boks foran der motoren pleide å ligge, og en stor boks bak, der føreren satt - og kanskje med en liten boks helt bak for et lite plan eller der man festet alle vognene som skulle trekkes gjennom fabrikkområdet.
Litt vanskelig, kanskje, å se hva man skulle med denne blandingen av sportsarenaer, demonstrasjonslokaler, gatekjøkken og sykehus-traktor på en bilutstilling. Men i mangel av sære Mitsuoka får vi heller si ja takk til Takayama.