-
Brennes Auto Moss AS:
Bilmekaniker
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Volvo i nedoverbakke
Volvo gjorde det ganske bra i nedoverbakkeløpet Extreme Gravity Car i California i fjor. Da lovte de at i år var det de som skulle ta det svart/hvit-rutede flagget. Nå har de bygget en ny bil.
Egentlig snakker vi Olabil, men når store bilfabrikker og universiteter er med blir det litt mer, kan man si. Ta Volvos siste: ekstremt lav rullemotstand, med et stort forhjul og et stort bakhjul på linje, men små støttehjul som nesten ikke er nedi bakken – for å holde den på rett kjøl, og for å følge regelverket.
Føreren er designet sammen med karosseriet. Sammen danner de en enhet, her kan man virkelig snakke om ekstrem morfing. Med nesetuppen et par centimeter høyere enn forhjulet har jeg en følelse av at han kommer til å ane at det går unna.
Bilen er bygget av aluminium formet og kuttet av vann under ekstremt høyt trykk, kullfiberkompositter og glassfiber. Ikke akkurat det du jobber med i kjelleren for å bygge en Olabil. Derved kommer vekten ned på 35 pund – reglementet setter en øvre grense på 88 pund – så her blir det muligheter til en del ballast på de mest strategiske stedene.
Hvem som skal kjøre bilen aner jeg ikke, men siden vedkommende kan ha en vekt på opptil 150 pund (rundt 70 kg) er det faktisk en del av Volvos mannlige designere i Irvine – der bilen er designet og bygget – som faktisk kvalifiserer. Er de i stand til å krype dypt ned på en Ducati – og det er det mange av dem som gjør hver dag, burde de kunne finne plass her også.
Løpet går den 18. august. Lykke til.