-
Bertel O. Steen AS:
Salgssjef Mercedes-Benz Minibuss
-
Jensen & Scheele AS:
Plassjef, Jensen & Scheele
-
Jensen & Scheele Bil AS:
Bruktbilansvarlig, Jensen & Scheele
-
Hedin Automotive:
Salgsleder MG
-
RSA Bil:
Plassjef - RSA Bil Tromsø
-
Toyota Asker og Bærum avdeling Rud:
Salgskonsulent nybil
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
RN Norge:
Sales Operations Coordinator
-
Werksta Norway AS:
Kundemottaker og Takserer
-
RSA Bil:
Bilmekaniker/tekniker - RSA Bil Arendal
-
Werksta Norway AS:
Bilskadereparatører
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Salgssjef
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Selger proffmarked
-
Gromstad Auto AS:
Operativ salgssjef Audi
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Zeekr
-
Møller Bil Åsane:
Nybilselger Skoda
-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Volvo i nedoverbakke
Volvo gjorde det ganske bra i nedoverbakkeløpet Extreme Gravity Car i California i fjor. Da lovte de at i år var det de som skulle ta det svart/hvit-rutede flagget. Nå har de bygget en ny bil.
Egentlig snakker vi Olabil, men når store bilfabrikker og universiteter er med blir det litt mer, kan man si. Ta Volvos siste: ekstremt lav rullemotstand, med et stort forhjul og et stort bakhjul på linje, men små støttehjul som nesten ikke er nedi bakken – for å holde den på rett kjøl, og for å følge regelverket.
Føreren er designet sammen med karosseriet. Sammen danner de en enhet, her kan man virkelig snakke om ekstrem morfing. Med nesetuppen et par centimeter høyere enn forhjulet har jeg en følelse av at han kommer til å ane at det går unna.
Bilen er bygget av aluminium formet og kuttet av vann under ekstremt høyt trykk, kullfiberkompositter og glassfiber. Ikke akkurat det du jobber med i kjelleren for å bygge en Olabil. Derved kommer vekten ned på 35 pund – reglementet setter en øvre grense på 88 pund – så her blir det muligheter til en del ballast på de mest strategiske stedene.
Hvem som skal kjøre bilen aner jeg ikke, men siden vedkommende kan ha en vekt på opptil 150 pund (rundt 70 kg) er det faktisk en del av Volvos mannlige designere i Irvine – der bilen er designet og bygget – som faktisk kvalifiserer. Er de i stand til å krype dypt ned på en Ducati – og det er det mange av dem som gjør hver dag, burde de kunne finne plass her også.
Løpet går den 18. august. Lykke til.