-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Tryg:
Salgssjef Bilkanalen Enter og Tryg Forsikring
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
DNB Bank ASA:
Bruktbilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
Daimlerchrysler: er bunnen nådd?
Året avsluttes med Daimlerchrysler-aksjer lavere enn de noensinne har vært. Noteringene i slutten av uken var fremdeles ned, ekstra bittert må det være at samtidig steg ikke bare DAX-indeksen, men også verdien både på BMW og VW-aksjer.

Det har heller ikke vært særlig vellykket denne høsten, men man gir seg ikke. Det siste signalet som er ment som et positivt tegn er ryktet som forteller om felles chassis-utvikling hos Mitsubishi og Chrysler.
Det er åpenbart at dersom man skal få noe ut av fusjoner og andre former for partnerskap, må man få partene til å trekke i fellesskap. Denne historien er da et eksempel på hvordan man planlegger fremtidens solidaritetsarbeid i praksis.
I 2005 skal det komme nye biler både fra den heleide Chrysler-divisjonen og Mitsubishi, der Daimlerchrysler eier 34%, med et felles chassis. I den grad man kan snakke om chassiser i disse dager, er dette svært dyrt å utvikle. Her må vi samle alle de elektriske, elektroniske og hydrauliske systemene som finnes i en bil i dag, og ta det med i chassis-betegnelsen. Får man utviklet slike ting i fellesskap, har man spart ganske mange penger.
Det første Chrysler/Mitsubishi-prosjektet skal gjelde biler i Galant/Neon-klassen, 1500 til 3000 ccm, og den skal altså være klar om tre år, som 2005-modell.
Videre blir det fortalt at Chrysler og Mitsubishi skal fortsette å produsere biler for hverandre ved amerikanske fabrikker, slik som det har skjedd i lang tid allerede. Dessuten er det planer om å slå sammen Mitsubishis og Chryslers finansielle tjenester i USA.
Nå er det vel tvilsomt at slike historier alene er med på å løfte aksjeverdien noe særlig. En kynisk bemerkning til slike historier som dette er: ja, selvfølgelig, det skulle bare mangle.
Av Jon Winding-Sørensen – bilnorge.no