-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Tenk på et tall
Faraday Future har åpenbart engasjert litt fantasi da de skulle orientere om virkeligheten.


Det er fem år siden FaFu viste den første indikasjonen på hva slags bil de skulle bygge. En ultra-luksus elbil som skulle konkurrere med Teslas Model X.
Den skulle til og med bli bygget i California.
I februar presenterte de det de kalte en produksjonsferdig modell, omtrent samtidig som amerikanske finansmyndigheter, SEC, nevnte at ikke alt var som det skulle være.
Dessuten holdt de på å bli strøket av børsen på grunn av forsinkelser med å levere regnskap. Da 2021 resultatene kom sammen med Q1 i år, var det ingen overraskelse at selskapet blødde.
Carsten Breitfeld, selskapets CEO, bekreftet det da han i mai sa at selskapet holdt på å gå tom for spenn. Men samtidig sa han at den første FF 91-modellen skal leveres til kunder i Q3 i år, at fabrikken kommer i gang i juli og at den skal skrus opp til 10.000 biler årlig.
Det hører med til historien at Breitfeld ikke er ukjent med den slags, han har selv besøkt Norge to ganger som sjef for Byton som også var preget av tilsvarende.
Ikke virker det særlig sannsynlig at de kan komme i gang med å bygge fabrikk i Kina heller, der de planlegger å bygge den billigere FF 81-modellen.
Blant SECs beskyldninger er at Faraday Future har feilinformert markedet med hensyn til antall reservasjoner.
Etter presentasjonen i 2017 var det åpenbart 64.124 bestillinger, med depositum inne. Det er ikke SÅ lenge siden de fortalte at de hadde 14.000. Og nå som det telte opp for SEC viser det seg at det er 401 som har bestilt bilen.
Ikke så rart mange er litt betenkt. For eksempel er det fremdeles ingen som kan prisen på denne 1000-hesteren.
Den 15. juni skal Faraday Future delta i Deutsche Bank’s Global Auto Industry Conference i New York, der de også skal møte investorer.
Det skal bli spennende å høre hvordan de håndterer den.