-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
BMW utvider i-familien
Mange har ventet på at BMW skulle utvide elbilfamilien med nye modeller. I Frankfurt får vi et første glimt av en kommende familiebil.
Gjennom NEXT 100 presenterte BMW hva vi kan vente et stykke inn i fremtiden, men bilen de antyder ved avduking av BMW i Vision Dynamics i dag, er nok mye nærmere realisering. Kanskje får vi den i produksjonsform allerede om et års tid.
De snakker spesifikasjoner og egenskaper som gjør at selv de argeste motstanderne som hevder at elbiler bare er et blaff, får noe å tenke på.
Samtidig som vi andre, som lurer på hva slags biler vi får til disposisjon når politikerne etter hvert gjør biler med forbrenningsmotor utilgjengelige, går mot stadig lysere tider.
Her presenterer BMW en firedørs Gran Coupé med design som i alle fall ikke skremmer meg. Langt derifra. Legg merke til de store glassflatene, både langs sidene og over hele taket, som skal sørge for en lys og romslig atmosfære innendørs.
De snakker om en rekkevidde på 600 kilometer, de snakker toppfart på over 200 km/t og de snakker null til hundre på fire sekunder. Det holder for meg.
Og du kan føle deg trygg på at ladetiden snart blir omtrent på nivå med tiden det tar å tanke en diesel- eller bensinbil.
Styreformann Harald Krüger gjentar det han sa til en engere forsamling for noen dager siden, at de innen 2025 skal ha 25 ladbare modeller, 12 av dem rene elbiler.
De er jo allerede godt i gang med elektrifiseringen, og tilbyr i dag flere ladbare hybrider enn noe annet merke.
Hittil i år er det ifølge OFV registrert 9053 nye BMW-er på norske skilter – av disse utgjør elbilen 38,8 prosent og de ladbare hybridene 29,6 prosent. Bensinmotorene, som var kjernen i BMW-salget for ti år siden, utgjør i dag 7,7 prosent.
Designmessig går ikke BMW like drastisk til verks med i Vision Dynamics som de gjorde med lillebror i3, og det er nok fornuftig når de går direkte inn i sin kjernevirksomhet.
BMW nyregrillen er på plass, men her er ikke hovedfunksjonen å slippe inn luft for kjøling av motoren, her skjuler den en rekke sensorer som blir vitale etter hvert som autonomiseringen gjør sitt inntog.
Fortsatt finner vi doble hovedlykter på begge sider, selv om de i dette tilfellet opptar mye mindre plass grunnet LED-teknologi.
En ren drøm tenkte mange da BMW viste sitt i8 Concept for seks år siden, de måtte ta av deg hatten da produksjonsbilen viste seg å bli ganske identisk.
Jeg blir ikke overrasket om historien gjentar seg når BMW i Vision Dynamics skal på samlebåndet som i4, i5 eller i6 – de modellkodene har de for lengst lagt beslag på.