-
DRIVE Mobility:
Teknisk salgsrådgiver
-
Møller Bil Outlet Stor-Oslo:
PDI (Pre-delivery inspector)
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Garanti og logistikk
-
Bertel O. Steen AS:
Salgssjef Mercedes-Benz Minibuss
-
Jensen & Scheele AS:
Plassjef, Jensen & Scheele
-
Jensen & Scheele Bil AS:
Bruktbilansvarlig, Jensen & Scheele
-
Hedin Automotive:
Salgsleder MG
-
RSA Bil:
Plassjef - RSA Bil Tromsø
-
Toyota Asker og Bærum avdeling Rud:
Salgskonsulent nybil
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
RN Norge:
Sales Operations Coordinator
-
Werksta Norway AS:
Kundemottaker og Takserer
-
RSA Bil:
Bilmekaniker/tekniker - RSA Bil Arendal
-
Werksta Norway AS:
Bilskadereparatører
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Salgssjef
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Selger proffmarked
-
Gromstad Auto AS:
Operativ salgssjef Audi
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Zeekr
-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Entusiastenes 3-serie
Ny BMW 3-serie sedan er like rundt hjørnet, og det er heller ikke lenge til vi får se stasjonsvognen. Men den virkelige entusiastutgaven som er avbildet her må du vente lenger på.
Det er mulig at BMW vil benytte høstens bilutstilling i Frankfurt til å vise frem neste generasjon M3 og søstermodellen med to dører, M4. Men de er ikke i salg før tidligst våren 2020.
Ved forrige generasjonsskifte gikk BMW M3 fra V8 sugemotor til rekkesekser med turbo.
Samme oppskrift vil benyttes i neste generasjon – dog med enda høyere effekt. Det spekuleres i 480 hester, i så fall blir det en økning på 49 hk fra dagens modell.
Hvis dette stemmer blir den kraftigere enn Audi RS4 / RS5, og på nivå med Mercedes-AMG C63. Legg til en vektreduksjon på 65 kg, perfeksjonert aerodynamikk, økt karosseristivhet og nytt hjuloppheng, så skjønner du at dette blir heftige saker.
Alt dette er normal prosedyre ved et generasjonsskifte, det spekulasjonene blant entusiastene har dreid seg om er hvorvidt BMW ville velge bak- eller firehjulsdrift i nye M3/M4. Vår samarbeidspartner Automedia mener svaret er begge deler.
De hevder det kommer en basisversjon for entusiastene med bakhjulsdrift, manuell girkasse og litt mindre effekt, 460 hk i stedet for 480. Internt omtales disse som M3 og M4 Pure – tilbake til røttene.
Så vil det komme M3/M4 xDrive-utgaver med tilsvarende system som i M5 der man kan velge mellom to- og firehjulsdrift. Disse får 8-trinns automatgirkasse som standard og eneste alternativ.
Den nyutviklede rekkesekseren har betegnelse S58 og er den mest avanserte sekser noensinne utviklet av M-divisjonen. Den er utstyrt med vanninnsprøyting for kjøling av turboen, og har partikkelfilter for å tilfredsstille dem som er opptatt av utslipp.
De som ønsker seg en M3 Touring må fortsatt sitte på gjerdet, men det kan likevel komme en løsning for dem som ønsker seg en praktisk familiebil med M-egenskaper.
I 2020 planlegges en M4 Gran Coupé, så da blir det i det minste mer praktisk adkomst til baksetet og stor bakluke.
Disse bildene som er tatt ved hovedkvarteret i München avslører typiske M3-egenskaper, som store bremseskiver, senket karosseri, store luftinntak og to doble eksosrør. Det er bare å glede seg.