-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Helt ny X3
BMW har hatt stor suksess med sin X3 siden lanseringen i 2003. Men nå må den kompakte SUVen belage seg på vesentlig tøffere konkurranse.
Langt foran
Da BMW lanserte sin X3 høsten 2003, regnet de med å ha et par års forsprang på konkurrentene. Det skulle vise seg å være feil – først i år kommer premium-konkurrentene Audi og Mercedes på markedet med tilsvarende modeller, Q5 og GLK. I tillegg kommer Volvo som også vil ha sin del av kaka med XC60.
MELD DEG PÅ og motta gratis nyhetsbrev hver dag
Nå fikk X3 en ansiktsløfting for et par år siden, i tillegg får den stadige oppdateringer på motorfronten. Men BMW vet at de må komme med noe helt nytt for å opprettholde lederposisjonen, og det er hva de nå er i ferd med å utvikle og som våre fotografer har tatt de første bilder av i nærheten av Nürburgring.
Evolusjon
På tross av at bilen er godt innpakket i kamuflasje, kan vi avdekke at form og størrelse ikke skiller seg vesentlig fra dagens modell.
Bilen vil imidlertid få en ny front, ikke ulik den vi så på CS Concept (til høyre), med en markant BMW-grill og større lykter som bukter seg rundt hjørnene.
Det vil også bli lagt vekt på kvaliteten på interiøret, noe som er viktig for å møte de nye konkurrentene.
Over Atlanteren
Parallelt med at X3 fornyes, flyttes også produksjonen.
I dag lages bilen av Magna Steyr i Østerrike mens den nye skal produseres side om side med X5 og X6 ved BMW-anlegget i Spartanburg i USA.
Det betyr ikke at østerrikerne blir arbeidsledige – de har allerede fått oppdraget med å lage en firehjulsdreven Mini.
Når kommer bilene til Norge? Sjekk vår oppdaterte kalender
Når nye X3 lanseres vil den også få nye motorer på programmet, deriblant en twinturbo 3-liter (kjent fra bl.a. 335i) og en kraftig 204-hesters 2-liters dieselmotor. For Norges del får vi håpe at dagens 2,0d også lever videre, det er nemlig uten sammenligning varianten de fleste nordmenn foretrekker.
Over 1500 gratis tester fra bladet Bil