-
Billakkerer
Møller Bil Romerike AS
-
Konsernleder
Albjerk Bil AS
-
Daglig leder
Motor Forum AS, Drammen
-
Bilkonsulent/Plassjef
Autoringen Bergen AS
-
Takstansvarlig / Skadekoordinator
Møller Bil Romerike AS
-
Mekaniker
Bertel O. Steen Jessheim AS
-
Mercedes-Benz mekaniker
Bertel O. Steen Asker og Bærum AS
-
Salgssjef
Svalbard Auto AS:
-
Kunderådgiver logistikk
Svalbard Auto AS:
-
Mekaniker
Svalbard Auto AS:
-
Daglig leder
Mobile Asker AS
-
Operativ salgsansvarlig
Rental Group Mobility AS
-
Bilglassmontør Lørenskog og Ensjø
Cary Norway AS
-
Avdelingsleder Lørenskog
Cary Norway AS
-
Bilpleier- og Teknisk Klargjører
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Bilskadereparatør
Toyota Hønefoss AS
-
Produktsjef
Rodin & Co AS
-
Leder forhandlersalg & Salgssjef
Sparebank 1 Finans Østlandet AS
-
Leder skadesenter
Albjerk Bil Drammen AS
-
Avdelingsleder Tromsø
NDI Norge
-
Servicemarkedssjef
Bilia Norge AS
-
Avdelingsmedarbeider
NDS Group AS
-
Leder - marked
Bilforlaget AS:
-
Nyhetsredaktør/frontsjef
Bilforlaget AS
-
Regionleder
Norges Automobil Forbund
-
Bilkontrollør
NAF Senter Flesland
-
Selger
Egil Verne AS
-
Bruktbilselger
Birger N. Haug AS avd Røyken
-
Servicemarkedssjef
Bertel O. Steen Ullevål AS
-
Salgskonsulent næring
Toyota Buskerud AS
-
Salgssjef
Toyota Buskerud AS
Helt ny X3
BMW har hatt stor suksess med sin X3 siden lanseringen i 2003. Men nå må den kompakte SUVen belage seg på vesentlig tøffere konkurranse.
Langt foran
Da BMW lanserte sin X3 høsten 2003, regnet de med å ha et par års forsprang på konkurrentene. Det skulle vise seg å være feil – først i år kommer premium-konkurrentene Audi og Mercedes på markedet med tilsvarende modeller, Q5 og GLK. I tillegg kommer Volvo som også vil ha sin del av kaka med XC60.
MELD DEG PÅ og motta gratis nyhetsbrev hver dag
Nå fikk X3 en ansiktsløfting for et par år siden, i tillegg får den stadige oppdateringer på motorfronten. Men BMW vet at de må komme med noe helt nytt for å opprettholde lederposisjonen, og det er hva de nå er i ferd med å utvikle og som våre fotografer har tatt de første bilder av i nærheten av Nürburgring.
Evolusjon
På tross av at bilen er godt innpakket i kamuflasje, kan vi avdekke at form og størrelse ikke skiller seg vesentlig fra dagens modell.
Bilen vil imidlertid få en ny front, ikke ulik den vi så på CS Concept (til høyre), med en markant BMW-grill og større lykter som bukter seg rundt hjørnene.
Det vil også bli lagt vekt på kvaliteten på interiøret, noe som er viktig for å møte de nye konkurrentene.
Over Atlanteren
Parallelt med at X3 fornyes, flyttes også produksjonen.
I dag lages bilen av Magna Steyr i Østerrike mens den nye skal produseres side om side med X5 og X6 ved BMW-anlegget i Spartanburg i USA.
Det betyr ikke at østerrikerne blir arbeidsledige – de har allerede fått oppdraget med å lage en firehjulsdreven Mini.
Når kommer bilene til Norge? Sjekk vår oppdaterte kalender
Når nye X3 lanseres vil den også få nye motorer på programmet, deriblant en twinturbo 3-liter (kjent fra bl.a. 335i) og en kraftig 204-hesters 2-liters dieselmotor. For Norges del får vi håpe at dagens 2,0d også lever videre, det er nemlig uten sammenligning varianten de fleste nordmenn foretrekker.
Over 1500 gratis tester fra bladet Bil