-
Werksta Norge:
Senior Business Controller
-
Toyota Buskerud:
Salgskonsulent næring
-
Birger N. Haug Oslo:
Driftsleder Delelager
-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
MyCar:
Innkjøper
Ny BMW Z4 nærmer seg
Da vi presenterte bilder av en ny Z4 i vår, var den påkledd med tak. Nå har den kjørt åpent
Kaster kallesjen
Nok en gang går BMW bort fra løsningen med kallesje, slik tilfellet også er for den nye 3-serie cabriolet. Og som erkerival Mercedes innførte allerede på første generasjon SLK – en av Z4s mest populære konkurrenter.
Men til å romme en avtakbar hardtopp, virker hekken svært dynamisk i forhold til andre biler med tilsvarende løsning.
Det blir interessant å se hva slags løsning BMW har valgt, og om det er praktisk mulig å bruke bagasjerommet selv med bilen i åpen tilstand. Blant annet Mazda har jo tidligere vist at det er mulig.
Bred appell
Et stort utvalg motorer vil gjøre nye BMW Z4 spiselig for et bredt lag av folket, og selv om enkelte vil rynke på nesa vil sikkert de som foretrekker diesel også få sine alternativer. Sportsbiler trenger ikke lenger være bensindrevne for å by på kjøreglede.
Mens dagens flaggskip – Z4 M – er utstyrt med rekkesekseren som var tilpasset forrige generasjon M3, blir det interessant å se om den nye får en tilpasset V8-motor fra dagens M3. Plattform vil den i alle fall dele med 3-serien.
Mye tyder også på at produksjonen blir flyttet fra South Carolina i USA til Regensburg i Tyskland. Det skal bli interessant å se om BMW velger en amerikansk eller europeisk messe for verdenslanseringen som antagelig finner sted innen et halvt år. Detroit og Genève kan være egnede arenaer.