-
Møller Bil Trondheim:
Salgskonsulent nybil Audi
-
RøhneSelmer AS:
Operativ Salgsleder
-
Bilia Norge AS:
Konserncontroller
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
Car-O-liner Norge AS:
Operational Manager
-
Axess Logistics AS:
Key Account Manager - Transport og Logistikk
-
Møller Bil Kokstad:
Produksjonsleder
-
Møller Bil Bryn:
Kundefrontmedarbeider
-
Møller Bil Kalbakken:
Nyttekjøretøyselger
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Stjørdal:
Servicemarkedssjef
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Kundeansvarlig
-
DRIVE Mobility AS:
Leder salg og support
-
Werksta Bergen Fana:
Bilmekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Servicerådgiver
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilmekaniker og PKK kontrollør
-
Werksta Bergen Fana:
Bilskadereparatør
-
Werksta Bergen Fana:
Billakkerer
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Werksta Kristiansand:
Bilskadereparatør
-
Toyota Sarpsborg og Halden:
Salgskonsulent
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Hjulutrustningsarbeider/ mekaniker
-
Namdal Bilskade AS:
Bilskadereparatør
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
BMW lover dynamiske egenskaper
BMW har alltid vært kjent for den fine miksen av komfort og dynamiske kjøreegenskaper. Dette ligger også som fundament for den kommende i4.
Verdenspremieren for BMW i4 er kun noen få måneder unna. I den siste testfasen av kjøredynamikken ligger ifølge produsenten fokuset på integrasjonen mellom de elektriske kreftene, hjulopphenget og styringen.
Den spontane kraftleveransen skal balanseres på velkjent BMW-maner under alle vær- og føreforhold. Finjusteringsprosessen som nå pågår, er den som til syvende og sist gir BMW i4 sin unike karakter.
Muskelbunt
Men BMW lover at enda mer imponerende enn selve akselerasjonen, er kjøreresponsen i BMW i4. Et helt eget oppsett for dempersystemet reduserer den typiske bevegelsen hvor man gjerne opplever at bilen «setter seg» under kraftig akselerasjon.
Sammen med et nyutviklet antispinn-system som jobber lynraskt og presist, sørger det for maksimalt grep og stabilitet når gasspedalen virkelig får kjenne på trykket fra skosålen.
Ikke bare rett frem
Forutsetningene for den ettertraktede smidigheten og presisjonen er forankret i konseptet BMW i4 bygges på; lang akselavstand, bred sporvidde, egen hjulstilling, store dekkdimensjoner, høy torsjonsstivhet, lavt tyngdepunkt og vektbalanse.
Umiskjennelig BMW
BMW i4 bygges på femte generasjon BMW eDrive-teknologi. Den elektriske motoren, ladeenheten og høyspenningsbatteriet er helt nyutviklet og gjør det mulig for BMW å ta et nytt og viktig fremskritt med de elektriske drivlinjene.
Batteripakken i BMW i4 har en kapasitet på rundt 80 kWt, som vil gi en elektrisk rekkevidde på opptil 600 km (WLTP).
Bredt spekter
BMWs portefølje av elektriske biler vil da bestå av fire vidt forskjellige modeller; BMW i3, BMW iX3, BMW i4 og BMW iX. I 2023, to år tidligere enn opprinnelig planlagt, vil BMW Group tilby 25 ladbare modeller, hvorav minst halvparten av dem vil være rene elbiler.