-
Bilpleier- og Teknisk Klargjører
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Bilskadereparatør
Toyota Hønefoss AS
-
Marketing Communications Specialist
Mazda Motor Norge
-
Produktsjef
Rodin & Co AS
-
Leder forhandlersalg & Salgssjef
Sparebank 1 Finans Østlandet AS
-
Leder skadesenter
Albjerk Bil Drammen AS
-
Avdelingsleder Tromsø
NDI Norge
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Servicemarkedssjef
Bilia Norge AS
-
Avdelingsmedarbeider
NDS Group AS
-
MG-Salgssjef
Norwegian Mobility Group AS
-
Dele og tilbehørs konsulent
Norwegian Mobility Group AS
-
MG Serviceinspektør / Garantibehandler
Norwegian Mobility Group AS
-
Leder - marked
Bilforlaget AS:
-
Nyhetsredaktør/frontsjef
Bilforlaget AS
-
Serviceleder Bilskade
Gromstad Auto AS:
-
Regionleder
Norges Automobil Forbund
-
Bilkontrollør
NAF Senter Flesland
-
Selger
Egil Verne AS
-
Daglig leder
Bilbransjens Opplæringskontor AS, Bergen
-
Bruktbilselger
Birger N. Haug AS avd Røyken
-
Bilteknisk konsulent
NAF Senter Oslo
-
Servicemarkedssjef
Bertel O. Steen Ullevål AS
-
Tekniker
NDS Group AS
-
Teamleder Service
NDS Group AS
-
Servicetekniker
NDS Group AS
-
Salgskonsulent næring
Toyota Buskerud AS
-
Salgssjef
Toyota Buskerud AS
-
Lastebilmekaniker
Bertel O. Steen Lastebil og Buss AS
-
Teamleder
Toyota Romerike AS
-
Bilskadereparatør
Toyota Asker og Bærum AS
-
Kunderådgiver Logistikk
Toyota Asker og Bærum AS
-
Delelageransvarlig
AutoIn bilskadesenter AS
-
Produktsjef, ORA
Bilia Norge AS
-
Servicemarkedssjef, ORA
Bilia Norge AS
-
Innkjøp- og logistikkansvarlig, ORA
Bilia Norge AS
-
Serviceleder
Autoria Ski AS
-
Bilmekaniker
Autoria Ski AS
Fiat Punto: Mye bil for pengene - men sjekk bremsene
Fiat Punto er en mye bedre bil enn mange tror. Utrolig at ikke Fiat har maktet å selge denne strålende bilen i Norge.


Punto
Punto
Først publisert i BIL 11 - 2004.
Og de som eier Punto kan deles i to like store grupper. Enten synes de bilen er kjempebra og kan ikke fullrost den – eller de er meget misfornøyd med kvalitet og ikke minst forhandlere. Fiat har ikke hatt stabile forhandlere i Norge. Mange har opplevd at det firmaet de kjøpte bilen av, ikke driver med Fiat lenger. I dag er det Motorgruppen (Mitsubishi) som distribuerer Fiat i Norge.
Særlig er nyeste modell lansert i 1999 av god kvalitet. Punto er en av Europas mest solgte småbiler – bare ikke i Norden.
Pass på
På eldre Fiat Punto er det rapportert om mye feil på bremsene bak. Det samme gjelder for parkeringsbrems, bremseskiver og bremsepumper. Derfor bør bremsene sjekkes ekstra grundig, særlig på eldre biler.
Eksosanlegget har hatt kort levetid, særlig de mange ikke originale som leveres på markedet. Det er et problem at en etter forholdene rimelig bil som Fiat Punto har etter forholdene høye priser på originaldeler. Det er ikke balanse mellom bilens pris og prisen på vanlige deler.
Priser og tilbud
Fiat Punto er en bil man må lete etter. Det er solgt få nye biler – og dermed er det også lite brukte biler i markedet. Det er viktig å sjekke bilens tidligere eiere da enkelte biler er brukt til bilutleie, budbiler og til hjemmesykepleie. En bil fra 1995 skal koste rundt 50.000 kroner ferdig registrert. En 1997-modell ligger på 60.000–70.000 kroner mens man må ut med rundt 75.000 kroner for en bil første gang registrert i 2000. For en ett år nyere bil forsøker flere å sette pris på over 100.000 kroner – men da er det mulig å prute.