-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilskadereparatør
-
Porsche Center Gardermoen:
Servicerådgiver
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør og billakkerer
-
INTAKT Bilskade:
Billakkerer
-
INTAKT Bilskade:
Bilskadereparatør
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker/Tekniker
-
Bertel O. Steen Telemark:
Plassjef
-
Bertel O. Steen Larvik:
Servicemarkedssjef
-
Birger N. Haug AS:
Nybilselger - Asker og Bærum
-
Møller Bil Skadesenter Hamar:
Biloppretter og Billakkerer
-
Møller Bilskolen:
Instruktør
-
Møller Bil Orkdal:
Klargjører
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder Klargjøring
-
Bilia JLR Import Norway:
Warranty specialist, Bilia JLR
-
Werksta Norge:
Regionleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teknikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Polestar
-
Motor-Trade AS:
Takstmann / Bruktbilkoordinator, Trondheim
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produksjonsleder og Verkstedsupport
-
Bilskadesenteret Telemark AS:
Billakkerer
-
Møller Bil Jessheim:
Markedssjef Volkswagen personbil
-
Møller Bil Haugesund:
Bilmekaniker
-
Toyota Voss A.S:
Bilmekanikar
-
VerkstedGrossisten:
Lager- og Deleselger
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Produksjonsleder verksted
-
Nesbyen Auto AS:
Servicemarkedssjef
-
Bilimportørenes Landsforening:
Leder for kommunikasjon og myndighetskontakt
-
If Skadeforsikring:
Teknisk inspektør, Storbil og Maskiner
-
HTS Packline:
Junior selger
-
Stangeland Maskin AS:
Lakkerer med fagansvar
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
BYD Seal U:
Mellomstor SUV tetter gapet for BYD
BYD lanserer nå sin nye Seal U på det europeiske markedet. Dermed entrer de et segment med meget tøff konkurranse.
BYD Seal U (der U-en står for Utility) er en del av Ocean-serien som i tillegg omfatter Seal (uten U) og Dolphin. Først ut på det europeiske markedet er altså Seal U som er tilgjengelig på vårt kontinent i løpet av første kvartal.
Den norske BYD-importøren har i dag tre modeller på programmet – den store SUV-en Tang, luksus-sedanen Han og den kompakte crossoveren Atto3.
De er i skrivende stund i forhandlinger med produsenten, så prisene på Seal U er foreløpig ikke fastlagt.
Tøff konkurranse
Seal U skal inn i det såkalte D-segmentet hvor det finnes en rekke populære modeller, men BYD-modellen har et handicap i vinterlandet Norge – den leveres ikke med firehjulsdrift. En god pris vil dermed være viktig for å oppnå suksess.
Seal U har en design som er lett å like, og produsenten lover et interiør som gir en premium atmosfære med myke overflater og berøringspunkter. De fremhever romslige forseter i «vegan-skinn» som er elektrisk justerbare, oppvarmede og ventilerte.
Bilen har en lengde på 479 centimeter, er 189 cm bred og rager 167 cm over asfalten. En akselavstand på 2765 mm og flatt gulv skal sørge for god plass til passasjerer og bagasje. Bakseteryggene kan foldes ned i forholdet 60:40 slik at du kan øke kapasiteten i bagasjerommet fra 552 til 1440 liter.
To utstyrsvarianter
To koppholdere på midtkonsollen, fire USB-kontakter og trådløs lademulighet for to smartfoner samtidig er standard, og det er også V2L som lar deg plugge elektrisk utstyr til bilen når det er langt til nærmeste stikkontakt.
Seal U skal tilbys i to utstyrsvarianter – Comfort og Design. Begge er forhjulsdrevne med en motor på 160 kW (217 hk) og maks dreiemoment på 330 newtonmeter. Toppfart er 170 km/t, og aksen til hundre går unna på henholdsvis 9,3 (Comfort) og 9,6 sekunder.
Comfort-utgaven har en batteripakke på 71,8 kWt som gir en rekkevidde på inntil 420 kilometer, mens en pakke på 87 kWt gir Design-utgaven en rekkevidde på 500 km. Bilen har en 11 kW ombordlader og kan hurtiglades ved inntil 140 kW.
BYD Seal U er kollisjonstestet av EuroNCAP og oppnådde de maksimale fem stjerner. Vi kommer tilbake med mer informasjon når de norske prisene foreligger.