-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer

BYD Seal U:
Mellomstor SUV tetter gapet for BYD
BYD lanserer nå sin nye Seal U på det europeiske markedet. Dermed entrer de et segment med meget tøff konkurranse.
BYD Seal U (der U-en står for Utility) er en del av Ocean-serien som i tillegg omfatter Seal (uten U) og Dolphin. Først ut på det europeiske markedet er altså Seal U som er tilgjengelig på vårt kontinent i løpet av første kvartal.
Den norske BYD-importøren har i dag tre modeller på programmet – den store SUV-en Tang, luksus-sedanen Han og den kompakte crossoveren Atto3.
De er i skrivende stund i forhandlinger med produsenten, så prisene på Seal U er foreløpig ikke fastlagt.
Tøff konkurranse
Seal U skal inn i det såkalte D-segmentet hvor det finnes en rekke populære modeller, men BYD-modellen har et handicap i vinterlandet Norge – den leveres ikke med firehjulsdrift. En god pris vil dermed være viktig for å oppnå suksess.
Seal U har en design som er lett å like, og produsenten lover et interiør som gir en premium atmosfære med myke overflater og berøringspunkter. De fremhever romslige forseter i «vegan-skinn» som er elektrisk justerbare, oppvarmede og ventilerte.
Bilen har en lengde på 479 centimeter, er 189 cm bred og rager 167 cm over asfalten. En akselavstand på 2765 mm og flatt gulv skal sørge for god plass til passasjerer og bagasje. Bakseteryggene kan foldes ned i forholdet 60:40 slik at du kan øke kapasiteten i bagasjerommet fra 552 til 1440 liter.
To utstyrsvarianter
To koppholdere på midtkonsollen, fire USB-kontakter og trådløs lademulighet for to smartfoner samtidig er standard, og det er også V2L som lar deg plugge elektrisk utstyr til bilen når det er langt til nærmeste stikkontakt.
Seal U skal tilbys i to utstyrsvarianter – Comfort og Design. Begge er forhjulsdrevne med en motor på 160 kW (217 hk) og maks dreiemoment på 330 newtonmeter. Toppfart er 170 km/t, og aksen til hundre går unna på henholdsvis 9,3 (Comfort) og 9,6 sekunder.
Comfort-utgaven har en batteripakke på 71,8 kWt som gir en rekkevidde på inntil 420 kilometer, mens en pakke på 87 kWt gir Design-utgaven en rekkevidde på 500 km. Bilen har en 11 kW ombordlader og kan hurtiglades ved inntil 140 kW.
BYD Seal U er kollisjonstestet av EuroNCAP og oppnådde de maksimale fem stjerner. Vi kommer tilbake med mer informasjon når de norske prisene foreligger.
