-
Billakkerer
Møller Bil Romerike AS
-
Konsernleder
Albjerk Bil AS
-
Daglig leder
Motor Forum AS, Drammen
-
Bilkonsulent/Plassjef
Autoringen Bergen AS
-
Takstansvarlig / Skadekoordinator
Møller Bil Romerike AS
-
Mekaniker
Bertel O. Steen Jessheim AS
-
Mercedes-Benz mekaniker
Bertel O. Steen Asker og Bærum AS
-
Salgssjef
Svalbard Auto AS:
-
Kunderådgiver logistikk
Svalbard Auto AS:
-
Mekaniker
Svalbard Auto AS:
-
Daglig leder
Mobile Asker AS
-
Operativ salgsansvarlig
Rental Group Mobility AS
-
Bilglassmontør Lørenskog og Ensjø
Cary Norway AS
-
Avdelingsleder Lørenskog
Cary Norway AS
-
Bilpleier- og Teknisk Klargjører
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Bilskadereparatør
Toyota Hønefoss AS
-
Produktsjef
Rodin & Co AS
-
Leder forhandlersalg & Salgssjef
Sparebank 1 Finans Østlandet AS
-
Leder skadesenter
Albjerk Bil Drammen AS
-
Avdelingsleder Tromsø
NDI Norge
-
Servicemarkedssjef
Bilia Norge AS
-
Avdelingsmedarbeider
NDS Group AS
-
Leder - marked
Bilforlaget AS:
-
Nyhetsredaktør/frontsjef
Bilforlaget AS
-
Regionleder
Norges Automobil Forbund
-
Bilkontrollør
NAF Senter Flesland
-
Selger
Egil Verne AS
-
Bruktbilselger
Birger N. Haug AS avd Røyken
-
Servicemarkedssjef
Bertel O. Steen Ullevål AS
-
Tekniker
NDS Group AS
-
Teamleder Service
NDS Group AS
-
Servicetekniker
NDS Group AS
-
Salgskonsulent næring
Toyota Buskerud AS
-
Salgssjef
Toyota Buskerud AS
Mer krefter fra færre sylindre
En ny generasjon Mercedes C-Klasse er på vei mot Norge. Her er ferske bilder av den kommende toppmodellen fra AMG.
I februar presenterte vi den nye generasjonen C-Klasse som er klar for Norge til sommeren. Men det første slippet inneholdt bare konvensjonelle drivlinjer, det vil si de er alle milde hybrider.
Foreløpig har vi ikke fått informasjon om de ladbare hybridene som topper salget i Norge, og heller ikke om de spreke entusiastmodellene fra Mercedes-AMG.
Her får du imidlertid ferske bilder av en godt kamuflert AMG C63 som avslører seg gjennom bredere skjermer, større luftinntak i fronten samt en markant diffuser og to doble eksosrør i hekken.
AMG har avslørt at de nye toppmodellene ikke lenger skal utstyres med motoren som har vært benyttet til nå – en 4,0-liters twin turbo V8. I stedet vil de benytte en 2,0-liters rekkefirer, tilsvarende den som benyttes i A-Klasse og flere kompaktmodeller.
Men fortvil ikke – de nye modellene får mer effekt enn forgjengerne takket være avansert hybridteknologi tilsvarende den som benyttes i Formel 1 og den kommende Project One superbilen.
En elektrisk kompressor sørger for at 2,0-literen får en maks effekt på nærmere 450 hestekrefter. I tillegg monteres en elmotor på bakakselen som kan levere inntil 200 ekstra hester. Dermed kommer systemeffekten opp i hele 650 hk.
Trolig blir denne konfigurasjonen forbeholdt C63S, men vi regner med at den ordinære C63 vil få rundt 550 hester som er vesentlig mer enn den utgåtte S-variantens 510.
Nå vil selvsagt hybridsystemet medføre ekstra vekt, det antydes rundt 250 kg, slik at totalvekten nok havner på nærmere to tonn.
AMG fremhever på den annen side at systemet vil gi bedre vektbalanse takket være motor med halve sylindervolumet foran og elmotor og batteri bak.
For øvrig vil de nye C63-modellene videreføre kjente elementer som 9-trinns automat, mekanisk firehjulsdriftsystem, adaptivt chassis og drift-modus.
Regn med null til hundre på rundt 3,5 og toppfart på 290 km/t i C63S. Det betyr et halvt sekund raskere akselerasjon og tilsvarende toppfart som forgjengeren. Lansering blir trolig sent 2021 eller tidlig 2022.