-
Auto 8-8 Imaas:
Salgsleder / Selger
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger
-
Borgar Kittilsen Verksted AS:
Bilskadereparatør
-
Team Verksted AS:
Avdelingsleder
-
Møller Bil Gran:
Garantiansvarlig
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
-
Kverneland Bil AS:
Salgssjef Ford Nyttekjøretøy
-
Møller Bil Skadesenter Romerike:
Skadeleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
NAF Senter Dal:
Senterleder
-
Fremtind:
Teknisk rådgiver / skadeinspektør
-
Motorpool Handel AS:
Kunderådgiver / Service advisor
-
Bertel O. Steen:
Innkjøper bruktbil
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Oslo
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Drammen
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Tønsberg
-
Harald A. Møller:
Produktspesialist Tilbehør
-
Toyota Asker og Bærum:
Bilskadereparatør
-
BIR Husholdning AS:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Gromstad Auto AS:
Billakkerer
-
Gromstad Auto AS:
Bilmekaniker Audi
-
Tide Verksted AS:
Bilmekaniker
-
Hønefoss Bil AS:
Bilmekaniker, Tekniker
-
Keyloop AS:
Area Sales Manager, Norway
-
Volmax AS:
Oppretter / karosserimedarbeider
-
Tjølling Drift AS:
Teknisk sjef
Citroën C3 XTR: Liten og røff
Ved hjelp av visuelle effekter og endringer i røffere retning tilbys C3 nå som fritidsbil.
![Citroën C3 XTR: Liten og røff](https://image.bilnorge.no/232079.webp?imageId=232079&width=960&height=616&format=jpg)
Først publisert i BIL 7/8-2005.
Inspirert av den røffe designen på enkelte SUV-biler har Citroën laget en utgave av C3 som de kaller XTR. Både utvendig og innvendig design skiller seg fra den vanlige C3 ved hjelp av spesielle effekter og fargevalg. Fronten er mer profilert, støtfangeren både foran og bak er sort, og bilen er utstyrt med takrail som kan bære 60 kg. På begge forseteryggene er det nedfellbare bord til glede for baksetepassasjerene.
Kjøreegenskapene er trukket i mer sportslig retning, ved at XTR står på 15-tommers felg med 60-profil dekk i stedet for den vanlige dimensjonen 175/65 R14. Kombinert med forholdsvis stramt oppsett på fjæring og demping er bilen stabil og tillitvekkende på slett asfalt, mens den er i overkant stump og stiv på dårlig asfalt og skarpe tverrskjøter.
Motoren kan ikke akkurat kalles sportslig, dieselmotoren med 68 hester har riktignok et forholdsvis solid dreiemoment, men akselerasjonen er langt fra imponerende. Dessuten er støyen merkbart til stede når du drar motoren opp i turtall for å mane hestene til innsats. I disse dager er det også klart for en 90-hesters versjon av 1,4-literen i XTR. Den er kombinert med Senso-Drive gearsystem.
Det er mulig å løfte XTR, bokstavelig talt, for å gjøre den enda røffere. Bakkeklaringen kan økes 3 cm samtidig som det monteres en sperredifferensial for å bedre fremkommeligheten. Dessuten kan det monteres en stålplate for beskyttelse av motoren.
Citroën C3 1.4 HDi XTR:
Pris: kr. 214.000,-
Motor: 4-sylindret rekkemotor. 1398 ccm. 50 kW (68 hk) v/4000 o/min. 150 Nm v/1750 o/min.
Mål og vekt: LxBxH: 385 x 169 x 161 cm. Akselavstand: 246,0 cm. Egenvekt m/fører: 1150 kg. Tillatt totalvekt: 1528 kg.
Dekk: 185/60 R15.
Bagasjerom: 281 liter (VDA).
Tankvolum: 50 liter.
Aks. 0 - 100 km/t: 15,4 sek
Toppfart: 165 km/t
Forbruk blandet kjøring: 0,42 l/mil
CO2-utslipp: 110 g/km