-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Sulland Bil Drammen:
Daglig Leder
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
RSA BIL Kristiansand:
Servicerådgiver - RSA BIL Kristiansand
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo, Ryen Bruktbil:
Selger
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Renderinger: Captur i to lengder
Renault oppgraderer og forlenger
Selv om den er ute av det norske programmet er Captur fortsatt en volumselger for Renault. Nå får den et ansiktsløft samtidig som en ny halvbror er på trappene.
Renault har flere elbiler i pipelinen, fra familiestore Scenic til retroinspirerte Renault 4 og 5. Men selv om elbilene utgjør nesten 90 prosent av nybilsalget i Norge, er det fortsatt fossilbiler som dominerer i resten av verden.
Renault Captur er en populær crossover i en rekke markeder, og den får i løpet av året et ansiktsløft og tekniske oppgraderinger. Vår dyktige illustratør har laget renderinger som viser at bilen får et mer moderne uttrykk i tråd med merkets nyere modeller.
Friskere design og nytt interiør
Fronten dras i retning av det nye flaggskipet, Austral (som ikke selges i Norge siden den ikke er elbil) og bort fra Clio som den har vært nær beslektet med tidligere. Det innebærer en mer aggressiv front med den nye logoen sentralt plassert i grillen og nye lykter.
Det blir oppgraderinger i interiøret med større skjermer og materialer som skal gi en høyere opplevd kvalitetsfølelse.
Captur bygges på samme plattform som Clio (CMF-B), men trolig vil den kun tilbys med hybride drivlinjer og ikke Clios rene fossilmotorer. Muligens kommer også en ny ladbar hybrid som i så fall bør få mer elektrisk rekkevidde enn forgjengerens 50 kilometer.
Storebror på vei
Men Renault har enda en nyhet på trappene – en SUV som skal segmenteres mellom Captur og deres populære Austral. Den er blitt omtalt som Grand Captur, men det blir neppe den endelige betegnelsen på nykommeren med internkode DJB.
En strukket akselavstand som gir bilen en lengde på rundt 4,4 meter, vil gi plass til et stort bagasjerom og derfor gjøre den aktuell som en romslig familiebil. Bilen skal primært erstatte den fossile Megane som fortsatt selges i en del markeder, samtidig som Renault får et nytt våpen i kampen mot aggressive kinesere.
Bilen vil bygges på samme plattform som den vanlige Captur og derfor benytte de samme hybride drivlinjene. Det betyr at den er lite aktuell for Norge hvor vi snart får tilgang på elektrisk Scenic som et mer aktuelt alternativ.