-
Møller Bil Oslo Vest:
Produksjonsleder
-
Svalbard Auto AS:
Mekaniker for personbil
-
Tryg:
Salgssjef i bilkanalen
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Personlig servicetekniker
-
If Skadeforsikring:
Teknisk inspektør, Storbil og Maskiner
-
Toyota Insurance Services:
Network Account Manager
-
HTS Packline:
Junior selger
-
Stangeland Maskin AS:
Mekaniker Kjøretøyverksted
-
Stangeland Maskin AS:
Lakkerer med fagansvar
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger Varebil
-
Bilia Norge AS:
Biloppretter, Risløkka
-
Bilia Norge AS:
Billakkerer, Risløkka
-
Bilia Norge AS:
Biloppretter, Røyken
-
Vågsbygd bilverksted AS:
Biltekniker/mekaniker
-
Bilia Norge AS:
Mastertekniker, BMW Skøyen
-
Bilia Norge AS:
Servicemarkedssjef, Volvo Follo
-
Odda Bilsenter AS:
Teknisk leder
-
Odda Bilsenter AS:
Bilmekaniker
-
XPeng Motors Norway AS:
Area Manager
-
Statens vegvesen:
Utekontrollør Jessheim
-
Werksta Bergen:
Bilskadetakserer
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Toyota Bilia AS:
Key Account Manager
-
Quipd AS:
Teknikere
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Renderinger: Captur i to lengder
Renault oppgraderer og forlenger
Selv om den er ute av det norske programmet er Captur fortsatt en volumselger for Renault. Nå får den et ansiktsløft samtidig som en ny halvbror er på trappene.
Renault har flere elbiler i pipelinen, fra familiestore Scenic til retroinspirerte Renault 4 og 5. Men selv om elbilene utgjør nesten 90 prosent av nybilsalget i Norge, er det fortsatt fossilbiler som dominerer i resten av verden.
Renault Captur er en populær crossover i en rekke markeder, og den får i løpet av året et ansiktsløft og tekniske oppgraderinger. Vår dyktige illustratør har laget renderinger som viser at bilen får et mer moderne uttrykk i tråd med merkets nyere modeller.
Friskere design og nytt interiør
Fronten dras i retning av det nye flaggskipet, Austral (som ikke selges i Norge siden den ikke er elbil) og bort fra Clio som den har vært nær beslektet med tidligere. Det innebærer en mer aggressiv front med den nye logoen sentralt plassert i grillen og nye lykter.
Det blir oppgraderinger i interiøret med større skjermer og materialer som skal gi en høyere opplevd kvalitetsfølelse.
Captur bygges på samme plattform som Clio (CMF-B), men trolig vil den kun tilbys med hybride drivlinjer og ikke Clios rene fossilmotorer. Muligens kommer også en ny ladbar hybrid som i så fall bør få mer elektrisk rekkevidde enn forgjengerens 50 kilometer.
Storebror på vei
Men Renault har enda en nyhet på trappene – en SUV som skal segmenteres mellom Captur og deres populære Austral. Den er blitt omtalt som Grand Captur, men det blir neppe den endelige betegnelsen på nykommeren med internkode DJB.
En strukket akselavstand som gir bilen en lengde på rundt 4,4 meter, vil gi plass til et stort bagasjerom og derfor gjøre den aktuell som en romslig familiebil. Bilen skal primært erstatte den fossile Megane som fortsatt selges i en del markeder, samtidig som Renault får et nytt våpen i kampen mot aggressive kinesere.
Bilen vil bygges på samme plattform som den vanlige Captur og derfor benytte de samme hybride drivlinjene. Det betyr at den er lite aktuell for Norge hvor vi snart får tilgang på elektrisk Scenic som et mer aktuelt alternativ.