-
Birger N. Haug Oslo:
Driftsleder Delelager
-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Renderinger: Captur i to lengder
Renault oppgraderer og forlenger
Selv om den er ute av det norske programmet er Captur fortsatt en volumselger for Renault. Nå får den et ansiktsløft samtidig som en ny halvbror er på trappene.
Renault har flere elbiler i pipelinen, fra familiestore Scenic til retroinspirerte Renault 4 og 5. Men selv om elbilene utgjør nesten 90 prosent av nybilsalget i Norge, er det fortsatt fossilbiler som dominerer i resten av verden.
Renault Captur er en populær crossover i en rekke markeder, og den får i løpet av året et ansiktsløft og tekniske oppgraderinger. Vår dyktige illustratør har laget renderinger som viser at bilen får et mer moderne uttrykk i tråd med merkets nyere modeller.
Friskere design og nytt interiør
Fronten dras i retning av det nye flaggskipet, Austral (som ikke selges i Norge siden den ikke er elbil) og bort fra Clio som den har vært nær beslektet med tidligere. Det innebærer en mer aggressiv front med den nye logoen sentralt plassert i grillen og nye lykter.
Det blir oppgraderinger i interiøret med større skjermer og materialer som skal gi en høyere opplevd kvalitetsfølelse.
Captur bygges på samme plattform som Clio (CMF-B), men trolig vil den kun tilbys med hybride drivlinjer og ikke Clios rene fossilmotorer. Muligens kommer også en ny ladbar hybrid som i så fall bør få mer elektrisk rekkevidde enn forgjengerens 50 kilometer.
Storebror på vei
Men Renault har enda en nyhet på trappene – en SUV som skal segmenteres mellom Captur og deres populære Austral. Den er blitt omtalt som Grand Captur, men det blir neppe den endelige betegnelsen på nykommeren med internkode DJB.
En strukket akselavstand som gir bilen en lengde på rundt 4,4 meter, vil gi plass til et stort bagasjerom og derfor gjøre den aktuell som en romslig familiebil. Bilen skal primært erstatte den fossile Megane som fortsatt selges i en del markeder, samtidig som Renault får et nytt våpen i kampen mot aggressive kinesere.
Bilen vil bygges på samme plattform som den vanlige Captur og derfor benytte de samme hybride drivlinjene. Det betyr at den er lite aktuell for Norge hvor vi snart får tilgang på elektrisk Scenic som et mer aktuelt alternativ.