-
Auto 8-8 Imaas:
Salgsleder / Selger
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger
-
Borgar Kittilsen Verksted AS:
Bilskadereparatør
-
Team Verksted AS:
Avdelingsleder
-
Møller Bil Gran:
Garantiansvarlig
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
-
Kverneland Bil AS:
Salgssjef Ford Nyttekjøretøy
-
Møller Bil Skadesenter Romerike:
Skadeleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
NAF Senter Dal:
Senterleder
-
Fremtind:
Teknisk rådgiver / skadeinspektør
-
Motorpool Handel AS:
Kunderådgiver / Service advisor
-
Bertel O. Steen:
Innkjøper bruktbil
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Oslo
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Drammen
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Tønsberg
-
Harald A. Møller:
Produktspesialist Tilbehør
-
Toyota Asker og Bærum:
Bilskadereparatør
-
BIR Husholdning AS:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Gromstad Auto AS:
Billakkerer
-
Gromstad Auto AS:
Bilmekaniker Audi
-
Tide Verksted AS:
Bilmekaniker
-
Hønefoss Bil AS:
Bilmekaniker, Tekniker
-
Keyloop AS:
Area Sales Manager, Norway
-
Volmax AS:
Oppretter / karosserimedarbeider
-
Tjølling Drift AS:
Teknisk sjef
![Renault Grand Captur](https://image.bilnorge.no/4078643.webp?imageId=4078643&width=960&height=548&format=jpg)
Renderinger: Captur i to lengder
Renault oppgraderer og forlenger
Selv om den er ute av det norske programmet er Captur fortsatt en volumselger for Renault. Nå får den et ansiktsløft samtidig som en ny halvbror er på trappene.
Renault har flere elbiler i pipelinen, fra familiestore Scenic til retroinspirerte Renault 4 og 5. Men selv om elbilene utgjør nesten 90 prosent av nybilsalget i Norge, er det fortsatt fossilbiler som dominerer i resten av verden.
Renault Captur er en populær crossover i en rekke markeder, og den får i løpet av året et ansiktsløft og tekniske oppgraderinger. Vår dyktige illustratør har laget renderinger som viser at bilen får et mer moderne uttrykk i tråd med merkets nyere modeller.
Friskere design og nytt interiør
Fronten dras i retning av det nye flaggskipet, Austral (som ikke selges i Norge siden den ikke er elbil) og bort fra Clio som den har vært nær beslektet med tidligere. Det innebærer en mer aggressiv front med den nye logoen sentralt plassert i grillen og nye lykter.
Det blir oppgraderinger i interiøret med større skjermer og materialer som skal gi en høyere opplevd kvalitetsfølelse.
Captur bygges på samme plattform som Clio (CMF-B), men trolig vil den kun tilbys med hybride drivlinjer og ikke Clios rene fossilmotorer. Muligens kommer også en ny ladbar hybrid som i så fall bør få mer elektrisk rekkevidde enn forgjengerens 50 kilometer.
Storebror på vei
Men Renault har enda en nyhet på trappene – en SUV som skal segmenteres mellom Captur og deres populære Austral. Den er blitt omtalt som Grand Captur, men det blir neppe den endelige betegnelsen på nykommeren med internkode DJB.
En strukket akselavstand som gir bilen en lengde på rundt 4,4 meter, vil gi plass til et stort bagasjerom og derfor gjøre den aktuell som en romslig familiebil. Bilen skal primært erstatte den fossile Megane som fortsatt selges i en del markeder, samtidig som Renault får et nytt våpen i kampen mot aggressive kinesere.
Bilen vil bygges på samme plattform som den vanlige Captur og derfor benytte de samme hybride drivlinjene. Det betyr at den er lite aktuell for Norge hvor vi snart får tilgang på elektrisk Scenic som et mer aktuelt alternativ.